تاثیرات اضطراب بر چهره انسان

در این مطلب از وبلاگ مرکز خدمات ترجمه شما می خواهیم تاثیرات اضطراب بر چهره انسان را برای شما شرح دهیم.

تاثیرات اضطراب بر چهره انسان

مطالعه این مقاله شما را از اثرات مخربی که استرس یا فشار روانی می تواند بر چهره شما بگذارد و آن را از حالت جوانی و شادابی در بیاورد آگاه خواهد کرد.

اضطراب و نگرانی علاوه بر این که بر متابولیسم داخلی بدن تاثیرات نا مطلوبی می گذارد در ظاهر انسان ها هم خود را به صورت نامطلوبی جلوه می دهد؛ مثل زود سفید شدن موها، چین و چروک پوست صورت، بروز آکنه و در های مفصلی و …

در این مطلب می خواهیم برای شما شرح دهیم که تاثیرات اضطراب بر چهره انسان چگونه است.

با ما همراه باشید.

 

تاثیرات اضطراب بر چهره انسان

از تاثیرات اضطراب بر چهره انسان می توان به رطوبت زدایی و خشکی پوست، سفید شدن زود هنگام مو ها، بروز آکنه و جوش های شدید، کاهش درخشندگی و سفیدی پوست صورت و بروز پف زیر چشم اشاره کرد. در ادامه به شرح هر کدام از این عوارض می پردازیم.
 

رطوبت‌ زدایی و خشکی پوست:

زمانی که انسان دچار اضطراب و استرس می شود جریان خون در بدن او کاهش پیدا می کند. یکی از بخش هایی که تحت تاثیر این اتفاق قرار می گیرد، پوست است. وقتی خون در پوست جریان منظم نداشته باشد باعث می شود مقدار رطوبت موجود در پوست برای تامین انرژی عضلات مورد استفاده قرار گیرد و خیلی دیر جایگزین شود.

 

تاثیرات اضطراب بر چهره انسان

 

سفید شدن زود هنگام مو ها:

بالا رفتن سطح هورمون‌ های ترشح شده بر اثر استرس در پوست باعث محروم شدن فولیکول‌ ها از یک نوع سلول بنیادی می شود که مسئول رنگ‌ دهی به موها است. نبود یا کمبود این سلول بنیادی روند سفید شدن مو ها را تسریع می کند.

 

بروز آکنه و جوش های شدید:

استرس داشتن با بروز آکنه رابطه مستقیم دارد. به اطمینان می توان گفت که بروز آکنه در سنین بزرگسالی و بعد از بلوغ با داشتن استرس در زندگی روزمره در ارتباط مستقیم است. استرس بروز آکنه و جوش را شدید می کند.

 

کاهش درخشندگی و سفیدی پوست صورت:

همان طور که قبلا اشاره شد استرس باعث کاهش رطوبت در پوست شده و روند جریان خون را کند می کند؛ کاهش رطوبت در پوست باعث بروز چین و چروک در پوست می شود و از درخشندگی و شفافیت پوست می کاهد. تحقیقات نشان داده است زنانی که در معرض استرس کاری هستند و در کنار آن از تغذیه و استراحت مناسب برخوردار نیستند ۱۰ سال از سن واقعی خود بزرگ تر نشان می دهند.

 

بروز پف زیر چشم:

افراد که دارای مشاغل پر استرس و سخت هستند، باید صبح زود از خواب بیدار شوند و همین خواب نا کافی باعث ایجاد پف زیر چشم می شود. به علاوه خواب نا کافی باعث پیری زود رس در افراد خواهد شد.

 

تاثیرات اضطراب بر چهره انسان

 

سخن آخر 

استرس تاثیرات سوئی بر چهره انسان می گذارد. در این مطلب سعی کردیم تا مواردی را برای آگاهی شما از تاثیرات اضطراب بر چهره انسان شرح دهیم. امید است با آگاهی از این موارد بتوانی زندگی سالم و به دور از استرسی را برای خود بسازیم.

برای ثبت سفارش آنلاین ترجمه از این قسمت وارد شوید.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=2114