پارافریزینگ و بازنویسی متن
یکی از خدمات ارزنده ای که در شماترنس ارائه می شود پارافریزینگ و بازنویسی حرفه ای متن است.
فرایند بازنویسی اصولی و نیز پارافریز کردن انواع متن و کمک به پذیرش متون شما در محافل معتبر از جمله خدماتی است که توسط نویسندگان و تیم بازنویسی باسابقه این سایت تقدیم شما می شود.

پارافریزینگ یا بازنویسی متن چیست؟

منظور پارافریزینگ فرایندی است که در آن، متنی با تغییر سبک نوشتن و تغییر کلمات و با حفظ معنا و محتوا مورد بازنویسی قرار می گیرد.
در این نوع بازنویسی، می توانیم با درک و مطالعه یک متن، کتاب، یا جمله، مفهوم و معنای اصلی آن را استخراج نموده و بعد دست به نوشتن مجدد با سبک و زبان خودمان بکنیم.
پارافریزینگ ممکن است روی یک کتاب صورت بگیرد یا یک متن کوتاه یا حتی یک جمله. جملاتی مانند شعارها یا جملات بزرگان.
در پارافریزینگ می توان سبک بیان را از لحنی متفاوت تر بیان نمود.
مثلا می توان یک مقاله اجتماعی را با حفظ معنا و مفهوم در قالب طنز پارافریزینگ نمود. بسته به اینکه مخاطب متن ما چه کسانی خواهند بود می توانیم بیان خود را انتخاب کنیم.
نویسنده در این زمینه می تواند آزادانه عمل کند و ساختار جملات را کاملا تغییر دهد، جا به جا کند و یا نظریات دیگری با اقتباس وارد کند. اما همواره باید بر حفظ محتوای متن اصلی تمرکز داشته باشد و از هدف اصلی و موضوع دور نماند.

مزیت پارافریزینگ

پارافریزینگ با هدف ارائه مطالب در سطوح وسیع و نیز پوشش دادن همه سلایق و سبک ها انجام می شود.
به طور مثال یک کتاب مهم یا یک مقاله علمی یا یک بیانیه مهم وقتی مورد توجه قرار می گیرد، می توان آن را پارافریز نمود و در قالب ها و زبان های مختلف بازنویسی و مورد استفاده قرار داد.
بازنویسی در قالب طنز، سیاسی، زبان کودکان و یا موارد دیگر از جمله مصادیق پارافریز است.
نویسنده ای که به سراغ منابع و مطالب خاصی می رود و با مطالعه آن ها دست به بازنویسی می زند در اصل به نوعی تمرین و مهارت نوشتن کسب می کند.
از طرفی تمرین و ممارست در نوشتن و تمرکز بر موضوع اصلی، ذهنش را منسجم و دقیق می کند و باعث می شود یک الگوی ذهنی قوی را برای خود بسازد.
پارافریز همچنین برای رفع سرقت ادبی می تواند موثر باشد.
همانطور که می دانید اگر متنی دارای پنجاه درصد تشابه با متنی دیگر باشد، آن متن سرقت ادبی به شمار خواهد رفت و این مسئله ممکن است برای برخی مقالات و متونی که برای مراجع معتبر ارائه می شوند مشکل آفرین باشد.

پارافریزینگ راهکاری مناسب برای رهایی ازین موضوع است. با این شیوه تمام مشابهت ها از بدنه متن زدوده می شود و یک قالب جدید تدوین می شود.
می توان گفت پارافریزینگ علی رغم اقتباسی بودنش، تولد یک متن جدید است.

پارافریز کردن

نویسنده و فردی که قصد پارافریز کردن متن، جمله یا کتابی را دارد ابتدا باید مطالعه کافی از متن منتخب انجام دهد. گاه ممکن است چندین منبع را بخواهد مطالعه کند.
بعد از درک کامل و تسلط به محتوا و مفهوم منبع مورد نظر، هدف از بازنویسی و پارافریز را باید مشخص کند.
اینکه متن مورد نظر با چه هدفی و برای چه مخاطبینی و چه مرجعی قرار است ارائه شود.
سپس پارافریزر با رعایت چهارچوب های خاص اقدام به بازنویسی آن متن می کند.
پارافریز کردن متن و مقالات پژوهشی، متون تخصصی و پایان نامه ها از مسائل مهمی است که باید با دقت فراوان انجام شود تا ضمن اینکه از انگ سرقت ادبی بودن دور بمانند، بتوانند مورد توجه مراجع دیگر قرار بگیرند.
افرادی که کار پارافریزینگ را انجام می دهند، باید دارای سابقه کافی و نیز تجربه لازم در این زمینه باشند تا بتوانند یک بازنویسی بی نقص تحویل دهند. در این راستا ما مجموعه ای نویسندگان و پارافریزر های حرفه ای با تخصص های ویژه در اختیار داریم تا بتوانند در این مسیر بهترین بازنویسی را با کیفیت استاندارد برای شما مهیا کنند.
پارافریزینگ متون فارسی، متون انگلیسی، پایان نامه، مقالات حرفه ای و نیز کتاب های خود را به مرکز خدمات شما بسپارید و در سریعترین زمان و مناسب ترین قیمت، یک متن حرفه ای تحویل بگیرید.

جهت ثبت سفارش پارافریزینگ اینجا کلیک کنید.