سرویس پاورپوینت

پاورپوینت یا powerpoint

امروزه و با گسترش دامنه دانش بشر در سطوح مختلف، روش های انتقال اطلاعات و آموزش نیز دستخوش تغییراتی بزرگ شده است.
در دنیای پر از رقابت، افرادی موفق تر عمل خواهند کرد که بتوانند تصویر و ارائه خوبی از خود و فعالیت هایشان عرضه کنند. هر اندازه بر اثرگذاری روی ذهن مخاطب تمرکز کنید بازخورد بهتر و بیشتری نصیبتان می شود. در این زمینه داشتن دانش کافی، به روز بودن و نیز بهره گیری از ابزارهای هوشمند می تواند کمکتان کند.
نرم افزارها به عنوان ابزارهایی کامل و هوشمند مثل یک دستیار قدرتمند عمل می کنند و باعث می شوند شما بتوانید از حداکثر پتانسیل خود برای پیشرفت در کارتان بهره ببرید. یکی از این نرم افزارها پاورپوینت است که یک نرم افزار ساخت اسلاید الکترونیکی است.
 

پاور پوینت چیست؟

پاورپوینت یک نرم‌افزار ساده از مجموعه نرم افزارهای مایکروسافت آفیس است که برای ساخت فایل های چندرسانه ای و تصویری استفاده می شود. این نرم افزار قابلیت این را دارد که ما بتوانیم توسط آن از فرمت های گوناگون مثل متن، فیلم، عکس، صوت و افکت های تصویری برای طراحی و ساخت اسلاید استفاده کنیم.
ازین نرم افزار برای طراحی، ساخت و ارائه مطالب برای سخنرانی ها، پروژه های شرکتی، تبلیغات معرفی شرکت، برنامه های اطلاع رسانی و آموزش ها استفاده می کنند. پاورپوینت یک مکمل قدرتمند برای سخنرانی ها و اموزش هاست. با استفاده از آن می توانید یک ارائه موفق و کامل با بازخورد مثبت داشته باشید که منجر به توسعه موفقیت فردی و رشد کسب و کارتان خواهد شد.
 

تاریخچه پاورپوینت

در سال ۱۹۸۷ نرم افزار پرزنتر توسط کمپانی فورثاوت و برای سیستم عامل مکینتاش ارائه شد. در ماه اگوست همان سال مایکروسافت آن را خرید و با نام جدید پاورپوینت، آن را تبدیل به بخش گرافیکی مایکروسافت نمود و از ۲۲ می ۱۹۹۰ آن را منتشر کرد. امروزه حدود ۹۵ درصد از سهم نرم افزارهای ارائه مطلب به نرم افزار پاورپوینت تعلق دارد. به طور میانگین این نرم افزار در هر ثانیه ۳۵۰ بار مورد استفاده قرار می گیرد. سادگی و کاربردی بودن این نرم افزار آن را بسیار محبوب کرده است.
 

کاربرد پاورپوینت

از پاورپوینت برای ساخت فایل های چند رسانه ای استفاده می شود.  افراد و شرکت ها و ارگان های مختلف با تهیه اسلایدهای تصویری، نوشتاری با نرم افزار پاورپوینت می توانند:
_ یک اموزش سمعی بصری موثر داشته باشند
_  کاتالوگ های الکترونیکی تهیه کنند
_ از این طریق برای افکار عمومی اطلاع رسانی کنند
_  تیزرهای تبلیغاتی بسازند
_ پروژه ها و فعالیت هایشان را نمایش و توضیح دهند
_ اسلایدهای تصویری متناسب با موضوع کار خود را تهیه کنند و در سمینارها و جلسات علمی و اداری ارئه کنند.
پاورپوینت ها یا توسط اپراتور اجرا می شوند و یا به صورت خودکار به نمایش در می آیند. در هنگام اجرای پاورپوینت، هماهنگی کلام فرد مجری با محتوای نمایشی پاورپوینت بسیار مهم است و باید با دقت و مهارت آن را پیش برد.
پاورپوینت با قابلیت اتصال و ارجاع به نرم افزار ورد توانایی افزودن جدول و نمودار و اطلاعات مرتبط با موضوع را دارد. در کنار جلوه های تصویری می توانید آمار و اطلاعاتی در قالب جدول و نمودار و عدد را نیز به صورت اسلاید نمایش دهید. بنابراین شما می توانید یک اسلایدر نمایشی کامل که در بردارنده متن و تصویر و ویدیو است داشته باشید و ازین طریق به صورت موثری اطلاعات و مطالب مورد نظرتان را به مخاطب تان انتقال دهید.
با پیشرفت علم و تکنولوژی و استفاده از شیوه های نوین آموزش و تدریس، پاورپوینت جای خود را در کلاس های آموزشی نیز باز کرده و مدرسان با استفاده از این ابزار قدرتمند توانسته اند به طرز موثرتری مطالب را آموزش داده و منتقل کنند.
 

فواید استفاده از پاورپوینت

قطعا شنیده اید که می گویند شنیدن کی بود مانند دیدن. بدیهی است که تصاویر و عناصر بصری بهتر از نوشته و حرف زدن در خاطر مخاطب می مانند و تأثیرگذاری بیشتری نیز دارند. افراد با تصویر و فیلم بهتر ارتباط برقرار می کنند و بهتر آن را به خاطر می سپارند. پاورپوینت نیز یک جلوه بصری است و هدف از استفاده از آن تأثیرگذاری بیشتر بر ذهن مخاطب است. از این مسئله می توان در زمینه آموزش و تبلیغ بسیار سود برد.
 

پاورپوینت حرفه ای

شما با کمی تمرین و استفاده از نرم افزار پاورپوینت می توانید اسلایدهای تصویری و نوشتاری بسازید.
شاید به نظر کار ساده ای بیاید اما باید بدانید که برای  ساخت یک پاورپوینت حرفه ای باید اصول ونکاتی را رعایت کنید.
پاورپوینت شما باید دارای انسجام و هماهنگی باشد. انتخاب رنگ و فونت مناسب از نکات مورد توجه در این زمینه است. با شناخت مخاطب و شناسایی بستر ارائه مطالب می توان استفاده از برخی عناصر بصری را کم تر یا بیشتر کرد تا بر میزان تاثیرگذاری مطلب افزود.
برای ساخت یک اسلاید حرفه ای باید فرهنگ و خصوصیات شاخص مخاطب را در نظر گرفت و متناسب با آن ویژگی ها، یک پاورپوینت مناسب تهیه کرد تا بتوان حداکثر اثربخشی را اعمال نمود.
برای استفاده از تصاویر باید هوشمندانه عمل کرد و تصاویری تاثیر گذار و گویا انتخاب نمود. زیاده روی در انتخاب عکس های متعدد یا عکس های بی تاثیر نمی‌تواند نتیجه مطلوبی بر ذهن بیننده بگذارد و نتیجه معکوس خواهد داد.
همچنین استفاده از داده های پیچیده و مبهم و نوشته های نامفهوم نه تنها تاثیر نخواهد داشت بلکه ذهن مخاطب را دچار سردرگمی خواهد کرد و مخاطب به جای دریافت اطلاعات مفید با حجمی از اطلاعات مبهم روبه رو خواهد شد.
بعد از تهیه یک پاورپوینت حرفه ای، فرد ارائه دهنده باید تمرین کافی داشته باشد و با آمادگی کافی سخنان خود و محتوای اسلایدها را با هم و به صورت هماهنگ ارائه کند.
 

سفارش پاورپوینت در مرکز خدمات ترجمه شما

برای داشتن یک powerpoint حرفه ای باید از یک کارشناس و فرد باتجربه کمک بگیرید. متخصصان مجرب ما در موسسه شما، با داشتن تجربه کافی در این زمینه به شما کمک می کنند تا اسلایدهای آموزشی و تصویری متناسب و حرفه ای برای ارائه در کارتان داشته باشید.
انتخاب رنگ و فونت مناسب، انتخاب عکس و فیلم و نیز متنی متناسب با موضوع باید با دقت و توجه به نکات ریز و مهم در نظر گرفته شوند تا نتیجه ای کامل و همه جانبه بدهند.
با بهره گیری از نظرات و تجربیات مشاوران و کارشناسان موسسه شما، یک پاورپوینت حرفه ای برای ارائه خواهید داشت.
جهت سفارش پاورپوینت اینجا کلیک کنید.