ترجمه تخصصی کامپیوتر

علم کامپیوتر

علم کامپیوتر رویکردی علمی و عملی است که به محاسبات عددی و کارکردهای آن می پردازد. این رشته دارای شاخه ها و گرایش های متعددی است که هر یک دارای مفاهیم و اصطلاحاتی اختصاصی است.
ترجمه تخصصی کامپیوتر یکی از نیازمندی های اصلی دانش آموختگان این شاخه از علم است.

علوم کامپیوتر به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

۱. علوم کامپیوتری نظری که چند گرایش دارد :

_ نظریه ی محاسبات
_ زبان برنامه نویسی
_ روش های رسمی
_ الگوریتم ها و ساختار داده ها
_ اطلاعات و کدگذاری

۲_ علوم کامپیوتری کاربردی که به گرایش های مختلفی تقسیم می شود :

_ هوش مصنوعی
_ تحلیل کارایی کامپیوتر
_ علوم محاسباتی
_ سیستم های موازی همزمان
_ مهندسی کامپیوتر
_ معماری و مهندسی کامپیوتر
_ گرافیک و مصورسازی کامپیوتری
_ بایگانی داد ها
_ شبکه های کامپیوتری
هریک ازین شاخه ها مبحثی تخصصی است که در حیطه علم کامپیوتر قرار می گیرد.

تاریخچه علم کامپیوتر

علم کامپیوتر از علوم جدید و نوظهوری است که زمان زیادی از پیدایش آن نمی‌گذرد. تقریبا از دهه پنجاه و شصت میلادی علم کامپیوتر راه خود را در میان دنیای علوم و اطلاعات گشود و از آن زمان تا کنون با سرعتی شگرفت رشد کرد و امروزه می‌بینیم که علوم کامپیوتر و آی تی جایگاهی بزرگ و مهم در عرصه دانش بشری به خود اختصاص داده است.
علم و رشته کامپیوتر در دهه ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ میلادی به عنوان یک رشته دانشگاهی تاسیس شد و از آن به بعد به صورت حرفه ای در دانشگاه های مختلف تدریس می شود. از آن جا که این رشته قدمت زیادی ندارد مفاهیم و اصطلاحات و منابع آن کاملا نو و جدید هستند. از طرفی با پیشرفت و توسعه چشمگیر و سریع دانش کامپیوتر و آی تی ما با حجم عظیمی از متون و مقالات و منابع مرتبط روبرو هستیم که با توجه به نیاز مبرم بشر به این فناوری جدید باید بتوانیم پابه پای آن پیش برویم و دانش خود را در این زمینه به روز کنیم.

ترجمه تخصصی کامپیوتر

علم کامپیوتر از آن دسته علومی است که دارای اصطلاحات و مفاهیمی تخصصی است. با توجه به کاربردی بودن علم کامپیوتر برای همه افراد مخاطب آن را می توان عموم مردم برشمرد. اما برخی از افراد مانند جامعه دانشگاهی و دانشجویان و پژوهشگران آی تی از جمله مخاطبین خاص علوم کامپیوتری هستند.
از آن جایی که منابع کافی و زیادی در رشته های کامپیوتر به زبان فارسی وجود ندارد لذا برای استفاده از منابع معتبر و مفید باید از منابع خارجی بهره گرفت و از آن جا که زبان انگلیسی زبان اصلی علم است بیشتر منابع به زبان انگلیسی است و در این رشته نیز باید منابع مورد نظر و معتبر را از انگلیسی به فارسی ترجمه کنیم.
ترجمه تخصصی کامپیوتر در بردارنده تمام متون و محتوایی است که برنامه های کامپیوتری از آن سرچشمه می گیرند. برای ترجمه چنین متونی باید فرد مترجم علاوه بر تسلط بر اصول و فنون ترجمه به دانش و رشته کامپیوتر مسلط باشد تا بتواند به درستی مفاهیم و اصطلاحات را معادل سازی کرده و ترجمه کند تا به مخاطب منتقل نماید.

خدمات ترجمه در موسسه ترجمه شما

بدین منظور تیم کارشناسان ترجمه در موسسه شما، با بهرمندی از نیروهای متخصص و همکاری با دانش آموختگان رشته کامپیوتر متون تخصصی علم کامپیوتر را برای شما ترجمه می کنند.
در این زمینه علاوه بر ترجمه مقالات و متون و کتاب های تخصصی، با ترجمه وب سایت های علمی و دیگر متون مرتبط با علم کامپیوتر در کنار شما خواهیم بود.
مترجمین تخصصی کامپیوتر از تجربه کاری و تحقیقات علمی و دانش آکادمیک خود برای تفسیر و معنی اصطلاحات تخصصی کامپیوتر استفاده می کنند.
با سپردن متون تخصصی خود در زمینه دانش کامپیوتر و آی تی به متخصصان ترجمه موسسه شما، می توانید در کمترین زمان و مناسب ترین قیمت، یک ترجمه با کیفیت و تخصصی دریافت کنید.
برای ثبت سفارش ترجمه کلیک کنید



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=16466