استخراج مقاله از پایان نامه

استخراج مقاله از پایان نامه

پژوهش و تحقیق نقش بزرگی در پیشرفت ها و کشفیات علمی دارد.
یک پژوهش موثر و کاربردی حتی می تواند مسیر علمی را تغییر دهد و یا دریچه های جدیدی در عرصه دانش بشری باز کند. محققان و پژوهشگران نتایج کار خود را در قالب های متنوعی ارائه می کنند. مقاله ها یکی از روش های عرضه علم و دستادوردهاست.
مقاله ها در سطوح و رشته های مختلفی نوشته می شوند. برای نوشتن آن محقق باید به منابع معتبر و صحیحی مراجعه کند و با رعایت اصول نگارشی و مقاله نویسی یک متن محکم و استوار تهیه کند.
یکی از منابعی که پژوهشگران و محققان برای نوشتن مقاله هایشان می توانند از آن بهره ببرند، پایان نامه ها هستند.

پایان نامه ها

از آنجایی که پایان نامه ها حاصل تلاش و دستاورد علمی و پژوهشی یک دانشجو یا پژوهشگر است، دارای درجه علمی و کیفی بالایی است. پایان نامه ها برای تایید و پذیرفته شدن می بایست از فیلتر‌های خاصی عبور کنند و بر اساس اصول و چهارچوب های استاندارد به نگارش درآیند. از این رو می توان گفت پایان نامه ها منابعی معتبر، به روز و هدفمند هستند که برای تحقیقات خود می توانید به آن ها استناد کنید.
پایان نامه ها در موضوعات و رشته های مختلفی نگارش می شوند. گاه موضوع و محتوای یک پایان نامه طوری است که می توان چند مقاله متفاوت از آن استخراج نمود.
یکی دیگر از خدمات موسسه ترجمه شما نگارش یا ویرایش پایان نامه است.

اهداف تهیه مقاله از پایان نامه ها

پایان نامه ها به صورت متونی مفصل و جامع در چارچوبی خاص برای ارائه در دانشگاه تهیه می شوند.
بعد از ارائه و دفاع می توان از پایان نامه به عنوان منبعی پژوهشی استفاده نمود. یک دانشجو یا پژوهشگر ممکن است بخواهد پایان نامه اش را در مجامع بین المللی یا در مجلات معتبر معرفی کند که در این صورت باید آن را به مقاله تبدیل کرد.

تهیه مقاله از پایان نامه ممکن است اهداف دیگری را دنبال کند که عبارتند از :

_ دفاع از پایان نامه که دانشجو برای معرفی پایان نامه اش آن را در قالب مقاله معرفی می کند.
_ ممکن است دانشجو بخواهد پایان نامه اش را در سطوح جهانی منتشر کند که برای چنین منظوری می بایست یک مقاله جامع و استاندارد تدارک دید.
_ برخی نیز برای بهره مند شدن از مزایا و امتیازات چاپ مقاله در داخل کشور اقدام به چاپ مقاله می کنند و در این زمینه از یک پایان نامه به عنوان منبع خود استفاده می کنند.
_ استخراج مقاله از پایان نامه به تقویت رزومه برای اخذ پذیرش تحصیلی و نیز ارتقای کیفی رزومه تحصیلی فرد می تواند کاربرد داشته باشد.

اصول مقاله نویسی

برای نگارش یک مقاله استاندارد که بتواند مورد تایید و پذیرش مجلات و مراجع معتبر قرار گیرد باید تمام نکات اساسی را در تهیه آن رعایت نمود. در استخراج یک مقاله از پایان نامه باید آن را در ساختار و چارچوب خاصی نوشت که بدین صورت است:

عنوان

عنوان مقاله باید به صورتی باشد که شفاف و واضح باشد و مفهوم دقیقی را به ذهن مخاطب منتقل کند.

نام نویسنده یا نویسندگان

در نوشتن نام نویسندگان باید ترتیب حفظ شود و نامشان بر اساس امتیازات و اندازه مشارکتشان در تهیه مقاله نوشته شود.

چکیده

چکیده نویسی در مقاله برعکس چکیده نویسی در پایان نامه که مفصل و جامع است باید خلاصه و شفاف باشد و نهایتا ۳۰۰ کلمه و بتواند به خوبی معرف محتوای مقاله باشد.

کلید واژه ها

کلید واژه هایی که در مقاله استفاده می شوند باید متناسب با عنوان تحقیق باشد و نزدیکی زیادی با موضوع داشته باشد. انتخاب کلید واژه های دقیق از نکات مهم در نگارش و استخراج مقاله است.

مقدمه

از انجا که مقدمه، اولین چیزی است که توسط هیات داوران و مخاطب معمولی مطالعه و بررسی می شود نقش زیادی در ایجاد نظر مساعد یا نظر منفی دارد. اگر مقدمه ارائه شده دارای ضعف محتوایی یا ایرادات نگارشی و دستوری باشد قطعا مقاله مورد نظر در همان مرحله اول رد می شود.مقدمه باید جامع و شفاف باشد و با زبانی ساده مفهوم و هدف کلی متن را به خواننده منتقل کند.
روش تحقیق، بحث و نتیجه گیری و ذکر منابع سایر قسمت های یک مقاله هستند.

مراحل استخراج و تبدیل پایان نامه به مقاله

کارشناسان و متخصصان ما در موسسه شما، به صورت گام به گام در کنار شما هستند تا به شما کمک کنند بتوانید یک مقاله کامل و استاندارد بنویسید.
مقاله و پایان نامه تفاوت های ساختاری زیادی با هم دارند و وقتی می خواهیم از یک پایان نامه مقاله ای استخراج کنیم باید در چارچوب جدیدی ان را تدوین کنیم. برخی فکر می‌کنند منظور از از استخراج مقاله از پایان نامه ، کپی یا خلاصه کردن پایان نامه است. در صورتی که اینگونه نیست و این کار نیازمند مطالعه و دقت کافی است. باید پایان نامه با دقت مطالعه و بررسی شود و با دقت و ظرافت مطالب کلیدی و اساسی استخراج و نوشته شوند.
موسسه شما با بهره گیری از همکاری و تجربه متخصصان و اساتید در کمترین زمان و با قیمتی مناسب در خدمت شماست تا بتوانید مقاله ای کامل و استاندارد داشته باشید.
جهت سفارش استخراج مقاله از پایان نامه فرم زیر را پر و ارسال کنید :
 

اوووپس! نمی توانیم فرم شما را بیابیم.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=16494