شما نما

شناسایی انسان دروغگو با دست خط

محققان شیوه ای جدید ارائه کرده اند که با تعیین خصوصیات فیزیکی دست خط افراد و تغییرات ایجاد شده در حین گفتن دروغ در این خصوصیات ، می تواند به عنوان ابزاری قوی جایگزین سیستم های دروغ سنج کنونی شود.

برای سالها متخصصان در تلاش بودند با رمزگشایی از خصوصیات دست خط ویژگی های شخصیتی افراد را ردیابی کرده و در برخی موارد جنایی درباره بیگناهی آنها قضاوت کنند.

با وجود اینکه این علم در حال خارج شدن از محدوده علمی بود ، محققان اکنون دریافته اند که با کمک ابزارهای رایانه ای می توان به شکلی موثر خصوصیات دست خط افراد را تعیین کرد.

محققان از صفحه ای رایانه ای (Tablet) برای اندازه گیری خصوصیات فیزیکی دست خط فرد مورد آزمایش استفاده کردند ، خصوصیاتی که کنترل آگاهانه آن برای فرد بسیار مشکل خواهد بود. مدت زمان قرار گرفتن خودکار بر روی کاغذ نسبت به معلق بودن خودکار در هوا، وسعت و طول هر یک از حروف نوشته شده و فشاری که برای نوشتن به سطح وارد می شود از جمله این خصوصیات فیزیکی هستند.

نتایج نشان داد این خصوصیات فیزیکی در هنگامی که فرد در حال نوشتن مطالب یا اعترافات دروغین است نسبت به زمانی که در حال نوشت حقیقت است تغییر می کند.

محققان معتقدند از این شیوه جدید می توان به عنوان ابزار قدرتمند و دقیق به عنوان جایگزینی برای سیستمهای دروغ سنج رایج مانند پلی گرافها استفاده کرد تا بتوان با دقت بالاتر مدارکی را برای استناد قانونی ارائه کرد.

سیستم های پلی گراف معمولا در نتیجه واقعی اختلال ایجاد کرده و نتیجه قابل اطمینانی ارائه نمی کنند اما ابزار شناسایی دست خط می تواند به جای شیوه های رایج کلامی دقت چنین تحقیقاتی را تا حدی چشمگیر افزایش دهند.


وصیت جالب و خواندنی الکساندر

پادشاه بزرگ یونان، الکساندر، پس از تسخیر کردن حکومت های پادشاهی بسیار، در حال بازگشت به وطن خود بود. در بین راه، بیمار شد و به مدت چند ماه بستری گردید.با نزدیک شدن مرگ، الکساندر دریافت که چقدر پیروزی هایش، سپاه بزرگش،شمشیر تیزش و همه ی ثروتش بی فایده بوده است. او فرمانده هان ارتش را فرا خواند و گفت:من این دنیا را بزودی ترک خواهم کرد. اما سه خواسته دارم. لطفاً، خواسته هایم را حتماً انجام دهید.فرمانده هان ارتش درحالی که اشک از گونه هایشان سرازیر شده بود موافقت کردندکه از آخرین خواسته های پادشاهشان اطاعت کنند.

الکساندر گفت:…  اولین خواسته ام این است که پزشکان من باید تابوتم را به تنهایی حمل کنند.ثانیاً، وقتی تابوتم دارد به قبر حمل می گردد ، مسیر منتهی به قبرستان باید با طلا، نقره و سنگ های قیمتی که در خزانه داری جمع آوری کرده ام پوشانده شود.

سومین و آخرین خواسته این است که هر دو دستم باید بیرون از تابوت آویزان باشد.مردمی که آنجا گرد آمده بودند از خواسته های عجیب پادشاه تعجب کردند. اما هیچ کس جرأت اعتراض نداشت. فرمانده ی مورد علاقه الکساندر دستش را بوسید و  روی قلب خود گذاشت و گفت :پادشاها، به شما اطمینان می دهیم که همه ی خواسته هایتان اجرا خواهد شد. اما بگویید چرا چنین خواسته های عجیبی دارید؟ در پاسخ به این پرسش، الکساندر نفس عمیقی کشید و گفت:من می خواهم دنیا را آگاه سازم از سه درسی که تازه یاد گرفته ام. می خواهم پزشکان تابوتم را حمل کنند چرا که مردم بفهمندکه هیچ دکتری نمی تواند هیچ کس را  واقعاً شفا دهد. آن ها ضعیف هستند و نمی توانند انسانی را از چنگال های مرگ نجات دهند. بنابراین، نگذارید مردم فکر کنند زندگی ابدی دارند. دومین خواسته ی درمورد ریختن طلا، نقره و جواهرات دیگر در مسیر راه به قبرستان، این پیام را به مردم می رساند که حتی یک خرده طلا هم نمی توانم با خود ببرم. بگذارید مردم بفهمند که دنبال ثروت رفتن اتلاف وقت محض است. سومین خواسته ام یعنی دستهایم بیرون از تابوت باشد، می خواهم مردم بدانند که من با دستان خالی به این دنیا آمده ام و با دستان خالی این دنیا را ترک می کنم.


احمقانه ترین و خنده دار ترین مرگ ها !

جایزه داروین که همه ساله به احمقانه ترین مرگ در جهان اختصاص می یابد در سال ۲۰۰۹ به دو سارق بلژیکی اهدا شد.

این دو دزد بی دست و پا قصد داشتند برای سرقت پول از دستگاه عابر بانکی در شهر دینان از مواد منفجره استفاده کنند اما خودشان بر اثر انفجار قوی جانشان را از دست دادند.

مقام دوم به شان مونترو امریکایی اختصاص یافته که پس از گیر افتادن در راه بندان از خودرو خود خارج شده تا مکان مناسبی برای استراحت پیدا کند اما متوجه نشده که در یک جای مرتفع ایستاده و در نهایت بر اثر از دست دادن تعادل سقوط کرده و جان سپرده است.

مقام سوم به روزانا تیپت از ایالت کارولینای امریکا تعلق دارد که بدون توجه به هشدارها قصد داشته با موتور سه چرخه از عرض رودخانه خروشانی عبور کند. پلیس موفق شد او را نجات دهد اما وی دوباره به داخل آب برگشته تا موتور خود را خارج کند و در نتیجه غرق شده است.

وندی نورتکات دانشمند امریکایی در سال ۱۹۸۵ جایزه داروین را بنیانگذاری کرد که فقط به احمقانه ترین رفتاری که موجب مرگ شوند اختصاص می‌یابد. این جایزه بلافاصله در میان دوستداران طنز سیاه در سراسر جهان طرفداران بی شماری پیدا کرد.

برندگان این جایزه از طریق نظر سنجی اینترنتی انتخاب می‌شوند.

در سال ۲۰۰۸ یک کشیش برزیلی که قصد داشت با کمک بادکنک از آسمان فرود آید مفتخر به دریافت این جایزه شد.

پدر ادرلی دی کارلی هزار بادکنک به صندلی خود وصل کرد تا با بیست ساعت ماندن در آسمان رکود جدیدی ثبت کند. اما از بخت بد باد وی را به سوی اقیانوس برد. وی در آخرین تماس خود خواستار کمک برای آموزش نحوه استفاده از جی.پی.اسی که همراه داشت شده بود.

جسد وی تنها پس از دو ماه به طور اتفاقی در سواحل ریودو ژانیرو یعنی صدها مایل دورتر از جایی که پرواز را آغاز کرده بود پیدا شد.


تفکر مثبت و دانستنی های ضد پیری

می ‏گویند که ما همان چیزی هستیم که فکر می ‏کنیم.آمار قطعی وجود دارد که به طور متوسط حدود ۶۰۰۰۰ مطلب (فکر) در طی روز، به سراغ‏ افراد می‏ آیند (البته خیلی از این ها، افکاری است که ما روزها و حتی سال‏ها گرفتار آن هستیم). حال اگر خیلی از این ها، افکار و اندیشه‏ های منفی باشند، نه تنها با ایجاد استرس، روی بدن ما تاثیر مخربی می گذارند، بلکه موجب می ‏شوند روی صورت ما نیز خطوط نگرانی و دلواپسی نقش ببندند.

علاوه بر این، تحقیقات نشان داده است که تفکر مثبت، علاوه بر خنده ی روزانه موجب می ‏شود که میزان اندورفین (ماده شیمیایی که موجب ایجاد احساس خوب در بدن می‏شود)، نیز در بدن بالا برود که این امر باعث می ‏شود، شما جوان ‏تر به نظر آیید.تفکر مثبت موجب می‏ شود که افراد بیشتری به طرف شما جذب شوند، زیرا هر کسی دوست دارد نزد فردی باشد که خوشحال و شاداب است.

تلقین بسیار موثر است. البته مطمئنا خیلی سخت است که در شرایط سخت و دشوار، لبخند بزنید، اما تحمل کنید و این کار را ادامه دهید، آن وقت خواهید دید که چه اتفاقی می‏افتد.در ضمن خودتان هم، با آدم ‏های مثبت و خوش ‏اخلاق معاشرت کنید و به سراغ آنها بروید. این را به خاطر داشته باشید که احساسات و اخلاق، قابل سرایت هستند. با عمل به این توصیه ها، شاداب ‏تر و جوان‏ تر به نظر می رسید.