بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

شاید یکی از رایج ترین سوالاتی که به ذهن بسیاری از زبان آموزان خطور می کند این باشد که بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

 
 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

 
بارها دیده ایم که زبان آموزان سوال می کنند که چه روشی برای فراگیری زبان انگلیسی مناسب است، اما باید این نکته را در خاطرمان داشته باشیم که این سؤال اساس درست نیست؛ زیرا هر روش در جایگاه خود می تواند مثبت یا منفی باشد در این مطلب نگاهی اجمالی به روش ها و شیوه های آموزش زبان است، می اندازیم.
 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

همه ما در طول زمان روش های یادگیری متفاوتی را تجربه می کنیم . مثلا تجربه نشان داده که برای کودکان در سنین ابتدایی آموزشی که الگوهای حرکتی در آن ها کاراکتر است، اثر بخشی بیشتری دارد؛ زیرا در این نوع آموزش زبان انگلیسی را از طریق حرکت و بازی ارائه می دهند که برای کودکان در این سنین بسیار قابل درک و مناسب است.

در عین حال ممکن است بعد از چندسال، با غالب شدن الگوهای دیداری یا شنیداری، روش هایی با راهکارهای مؤثرتر، اثر بخشی بیشتری داشته باشند. بنابراین هیچگاه نمی توان به طور قطع یک روش را بسیار مطلوب و روشی دیگر را نا کارآمد نشان داد. برای نمونه روش آموزشی «روش ترجمه مستقیم دستور زبان» را در نظر بگیرید، این روش در سطوح ابتدایی آموزش زبان بسیار کاربردی است اما در سطوح بالاتر آموزش، که مبتنی بر مهارت های ارتباطی است، چندان کارآمد نیست. بنابراین، برای به دست آوردن نتیجه مطلوب باید از هر روش در زمان مناسب خود استفاده کرد.

در واقع یک روش جامع و کاربردی جهت یادگیری زبان انگلیسی روشی است که در برگیرنده همه روش های مؤثر آموزشی برای فرد باشد، در زمان مقتضی مورد استفاده قرار گیرد؛ این روش باید این قابلیت را داشته باشد که توانمندی ذهن انسان را در یادگیری زبان انگلیسی افزایش دهد و به عبارت دیگر، بخش هایی از مغز را که به یادگیری زبان انگلیسی مربوط اند، تقویت کند.  بدون شک چنین چیزی امکان پذیر نیست مگر با به کارگیری روش های مؤثر آموزشی و ترکیب آن ها با مقوله روان شناختی زبان آموز، به گونه ای که بیشترین اثر بخشی را داشته باشند.

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

 

روش های یادگیری زبان انگلیسی در نظام آموزشی زبان انگلیسی کشورمان

متأسفانه در نظام آموزشی زبان انگلیسی کشورمان همیشه این موضوع را بیان کرده اند که اگر یک زبان آموز بخواهد زبان انگلیسی بیاموزد، حتما باید دو گزینه متفاوت مکالمه زبان انگلیسی و گرامر زبان انگلیسی را در نظر بگیرد. این نوع تقسیم بندی در آغاز، این ذهنیت را در زبان آموز ایجاد می کند که مؤلفه های یادگیری زبان انگلیسی در یکی از این دو گزینه خلاصه می شوند.

برای مشخص کردن رابطه دستور زبان و مکالمه، این دو مقوله مهم در هر زبان را می توان به ترتیب به سیمان و آجرهای تشکیل دهنده یک دیوار تشبیه کرد. همان طور که استفاده از سیمان ارتباط آجرهای تشکیل دهنده دیوار و استحکام آن را تضمین می کند، استفاده از یک پایه دستوری قوی نیز متضمن مرتبط ساختن اجزای زبان، شامل واژگان، اصطلاحات و غیره با یکدیگر به شکلی منطقی است و از طرفی دیگر مکالمه را زیبا جلوه می دهد.

بنابراین بایستی دستور زبان انگلیسی را به عنوان ابزاری درنظر بگیریم که ما را یاری می دهد تا بتوانیم زیباتر و با برنامه تر صحبت کنیم. اگر نکات دستوری به نحوی به زبان آموزان منتقل شوند که اهمیت آن ها در موقعیت های واقعی در مکالمات روزمره مشخص شود، به طور حتم زبان آموزان ارتباط بهتری با این نکات بر قرار خواهند کرد. پس بدون شک این بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی است.

 

بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی

 

سخن آخر

در آخر باید گفت، تجربه نشان داده است که یادگیری زبان انگلیسی تا حد زیادی به تحقیق و جست و جوی زبان آموز در خارج از کلاس درس دارد. درواقع، به جای قرار دادن زبان آموزن در میان انبوهی از اطلاعات متنوع و متفرق و خسته کننده، از آن ها بخواهیم که به بررسی و تحقیق در مورد موضوع مورد نظر بپردازند. هر چند که معمولا زبان آموزان به معلم و استاد زبان انگلیسی خود به عنوان چشم مرجعی نگاه می کنند که حرف اول و آخر را می زند و به تحقیق و کار خارج از کلاس تمایلی نشان نمی دهند. در حقیقت، درست آن است که به معلم و استاد بیشتر به چشم ناظر و مکمل نگاه کنیم .

در این مطلب تلاش کردیم تا نکاتی را در مورد بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی به شما ارائه دهیم. برای ثبت آنلاین سفارش ترجمه، از این قسمت اقدام کنید.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=4339