آشنایی با انواع فرهنگ لغت ها در زبان انگلیسی و کاربرد آن ها

بدون شک آشنایی با انواع فرهنگ لغت در زبان انگلیسی و نحوه استفاده از آن ها، برای هر زبان آموزی امری دشوار است.

آشنایی با انواع فرهنگ لغت ها در زبان انگلیسی و کاربرد آن ها

فرهنگ لغت کتابی است که در آن معانی واژه‌ های یک زبان معین با توضیحات مربوط به ریشه شان، تلفظ شان، یا اطلاعات دیگر مربوط به آن ها به ترتیب حروف الفبای همان زبان گردآوری شده است.

مهم ترین ابزار کار یک زبان آموز و مترجم، فرهنگ لغتی است که بر اساس آن بتواند واژه مناسب متن خود را انتخاب کند. باید توجه داشته باشید که فرهنگ آمریکایی باید برای متن های آمریکایی و فرهنگ بریتانیایی برای متن های بریتانیایی استفاده شود. یک مترجم کار آزموده معمولا به استفاده از یک فرهنگ لغت اکتفا نمی کند، بلکه با توجه به متن مورد نظر از چندین فرهنگ یک و دو زبان عمومی و تخصصی استفاده می کند.

هر مترجم یا زبان آموزی باید بداند که چه فرهنگ لغتی در کجا کاربرد دارد؛ این مسئله نیازمند شناخت انواع فرهنگ لغت در زبان انگلیسی و سایر زبان های مورد نظر فرد است.

اگر شما نیز به دنبال یادگیری زبان انگلیسی یا ورود به عرصه مترجمی هستید، باید بدانید که آشنایی با انواع فرهنگ لغت در زبان انگلیسی و کاربرد آن ها امری ضروری و حیاتی است. ما در این مطلب انواع فرهنگ لغت در زبان انگلیسی را برای شما عنوان می کنیم، تا با شناخت این فرهنگ لغت ها بتوانید تشخیص دهید که کی و کجا باید از کدام فرهنگ لغت استفاده کنید.

آشنایی با انواع فرهنگ لغت ها در زبان انگلیسی و کاربرد آن ها

آشنایی با انواع فرهنگ لغت در زبان انگلیسی و کاربرد آن ها: انواع فرهنگ لغت ها

فرهنگ ها به دو گروه عمومی و تخصصی تقسیم بندی می شوند که هر کدام ممکن است یک زبانه یا دو  زبانه باشند. مدخل های فرهنگ های عمومی به ترتیب حروف الفبا چیده شده اند که پس از تلفظ ریشه و اشتقاق، هویت دستوری و گونه ی زبانی آن مدخل، معنا های مدخل و ترکیبات آن، یا بر حسب تداول یا بر حسب سیر تحول معنایی فهرست می شود.

فرهنگ های فشرده شامل پرکاربردترین و رایج ترین کلمات هر زبان هستند و تعداد مدخل ها و حجم آن ها کم تر است.

در این نوع فرهنگ ها توضیحاتی که در برابر هر مدخل وجود دارد، کوتاه تر و مختصرتر از توضیحاتی می باشد که در فرهنگ های جامع می آید، و غالباً فاقد اطلاعاتی از قبیل ریشه و اشتقاق و سیر تحول معنای کلمه مدخل هستند؛ در حالی که فرهنگ های جامع در مقایسه با فرهنگ های فشرده، مدخل های بیشتر و توضیحات کامل تری دارند، و معمولا برای هر یک از معانی مدخل ها مثالی ذکر می کنند.

در هر زبانی ممکن است معنای اصلی یا معنای ضمنی بعضی از کلمه ها تغییر کنند یا این که بعضی کلمه ها از کاربرد روزانه یک زبان خارج شوند. به علت مواجه شدن با این گونه تحولات مؤلفان فرهنگ های جامع، معمولا هر چند سال یک بار به بازبینی و تجدید نظر در مدخل های فرهنگ می پردازند. واژه نامه های تخصصی حاوی اصطلاحات فنی و تخصصی هر یک از رشته های علمی، از قبیل زیست شناسی، ریاضی، معماری، پزشکی، سینما و… هستند. در واژه نامه های تخصصی دو زبانه هر مدخل معمولاً معادل آن در زبان مقصد آورده می شود.

برای یادگیری یک زبان دوم، یادگیری همه لغات کار بسیار دشواری است بنابراین همه ی ما هنگام فرا گرفتن یک زبان دیگر باید با انواع فرهنگ لغت و طرز استفاده کردن از آن آشنا باشیم.

آشنایی با انواع فرهنگ لغت ها در زبان انگلیسی و کاربرد آن ها

ما در این متن سعی کردیم انواع فرهنگ لغت در زبان انگلیسی را برای شما عنوان کنیم. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد.

ما می دانیم که یادگیری زبان و نیز موفق شدن در صنعت ترجمه‌، کار دشواری است و هر فردی نمی تواند از پس آن برآید. به همین دلیل، مطالب جامع و کاملی را در سایت مرکز خدمات ترجمه شما برایتان آماده کرده ایم. اگر شما نیز مانند هزاران فرد دیگری که به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستند، می خواهید این زبان پر طرفدار را یاد بگیرید و پا به عرصه مترجمی بگذارید، به سایت مرکز خدمات ترجمه شما سری بزنید. مطمئن باشید در این سایت هر آن چه که برای موفق شدن در یادگیری زبان انگلیسی و مترجمی نیاز دارید را می توانید پیدا کنید.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=4264