دانستنی های زبان انگلیسی(قسمت دوم)

مطالب جالبی درباره زبان انگلیسی وجود دارد که با نام دانستنی های زبان انگلیسی(قسمت دوم) عنوان می شوند و افراد زیادی می خواهند آنها را بشناند.

 
 

دانستنی های زبان انگلیسی(قسمت دوم)

 

زبان انگلیسی که به عنوان رایج ترین زبان در سراسر دنیا شناخته می شود، دارای دانستنی های جالب و بسیاری زیادی است. دانستنی های زبان انگلیسی(قسمت دوم) از جمله مواردی هستند که هر فردی باید آنها را بشناسد. در مقایسه با زبان های دیگر، زبان انگلیسی ساده به نظر می رسد، اما دلیل این مهم احتمالا آن است که اکثر مردم متوجه نمی شوند که زبان انگلیسی پر از عبارات دشوار و پیچیده، اشتباهات، لغات عجیب و غریب و کلمات غیر ضروری است! امروزه زبان انگلیسی به عنوان زبان اول اکثریت جمعیت چندین کشور مستقل، از جمله بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا، ایرلند، نیوزیلند و تعدادی از کشورهای کارائیب به حساب می آید. زبان انگلیسی همچنین زبان رسمی تقریبا ۶۰ کشور دیگر است.

با این تفاسیر، زبان انگلیسی از جمله مهم ترین زبان های مورد استفاده مردم سراسر کشور است و دانستنی های زیادی دارد که هر فردی باید آنها را بشناسد. ما در این مطلب دانستنی های زبان انگلیسی(قسمت دوم) را برای شما عنوان می کنیم. با ما همرا باشید.

 

دانستنی های زبان انگلیسی(قسمت دوم)

 

دانستنی های زبان انگلیسی(قسمت دوم): کاربرد New در زبان انگلیسی

از جمله اولین دانستنی های زبان انگلیسی، کاربرد new در انگلیسی است. در زبان انگلیسی از سه واژه به معنای جدید و نو استفاده می کنیم که هر یک کاربرد خاصی دارند. با توجه به نوع جمله و زمان وقوع آن، باید یکی از این واژه ها را مورد استفاده قرار دهیم.

در زبان انگلیسی کلمه new در مورد چیزی کاربرد دارد که از قبل وجود نداشته و از تولید آن چیزی نگذشته باشد.

?s your car new or second – handا

I’ve bought a new computer?

اما واژه های انگلیسی modern و contemporary در مواردی به کار می روند که به سبک یا شیوه ای نو به وجود آمده اند و به زمان حال تعلق دارند.

?Do you like modern architecture

از واژه modern می توان برای دوره ای طولانی که از گذشته تا حال ادامه داشته است استفاده کرد، همچنین واژه contemporary همیشه در زبان انگلیسی مربوط به زمان حال نمی شود و می تواند در وقایعی به کار رود که در یک زمان خاص در گذشته اتفاق افتاده است.

modern English.

Shakespeere’s plays tell us a lot about contemporary life.

دانستنی های زبان انگلیسی(قسمت دوم): کاربرد Photo ،Image ﻭ Picture

واژه Photo ﻣﺨﻔﻒ Photograph است و به هر گونه ﺗﺼﻮﻳﺮی گفته می شود ﻛﻪ ﺗﻮﺳﻂ ﺩﻭﺭﺑﻴﻦ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻝ ﻳﺎ ﻏﻴﺮ ﺩﻳﺠﻴﺘﺎﻝ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺑﺎﺷد. photo از picture رسمی تر است و بیشتر از picture و image برای بیان تصویر یک خبر، متن و همچنین در مواردی که تصویری به صورت حرفه ای شکل گرفته باشد، استفاده می شود.

واژه Image به هر تصویری که توسط دوربین گرفته شده باشد دلالت دارد، اما بیشتر کاربرد آن در مواردی است که شکل انتزاعی دارند. بنابراین می توان گفت Image ﺗﺼﻮﻳﺮی است از ﺁﻧﭽﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭد. به عنوان مثال تصویر ذهنی نوعی Image در نظر گرفته می شود.

کلمه Picture معمولا برای ﺁﺛﺎﺭ ﻫﻨﺮی ﻫﻨﺮﻣﻨﺪﺍﻥ، نقاشی ﻫﺎ ﻭ طراحی ﻫﺎ استفاده می شود و به طور کلی picture از photo و image پرکاربردتر است و اغلب به جای آن ها به کار برده می شود.

دانستنی های زبان انگلیسی(قسمت دوم): کاربرد “I am” در زبان انگلیسی

“I am” کوتاه ترین جمله کامل در زبان انگلیسی است که در طول روز استفاده زیادی از آن می کنیم. این جمله کامل و کوتاه به معنی “من هستم” در مکالمات روزمره ما مورد استفاده قرار می گیرد.

دانستنی های زبان انگلیسی(قسمت دوم): کاربرد Each  و every در زبان انگلیسی

از کلمه each برای دو چیز یا شخص و همینطور بیشتر از دو چیز یا دو شخص استفاده می شود؛ اما از every برای بیان بیشتر از دو چیز یا دو شخص استفاده می کنیم.

دانستنی های زبان انگلیسی(قسمت دوم): کاربرد house و home در زبان انگلیسی

از کلمه house زمانی باید استفاده کنیم که می خواهیم به هر ساختمانی اشاره کنیم که برای سکونت مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما از لغت home برای بیان خانه خاص یک فرد یا افراد استفاده می کنیم.

 

دانستنی های زبان انگلیسی(قسمت دوم)

 

ما در این مطلب سعی کردیم دانستنی های زبان انگلیسی(قسمت دوم) را برای شما عنوان کنیم، اما برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد زبان انگلیسی داشته باشید نباید تنها به این موارد بسنده کنید. همانطور که گفتیم زبان انگلیسی رایج ترین زبان دنیا و همچنین پر رمز و رازترین زبان جهان است، پس هر چقدر هم که در مورد این زبان اطلاعات داشته باشید، باز هم کم است. اگر می خواهید اطلاعات جامع و کاملی در مورد زبان انگلیسی کسب کنید به سایت مرکز خدمات ترجمه شما مراجعه کنید تا به اطلاعاتی که می خواهید دست پیدا کنید.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=4634