نگارش پروپوزال کاری(طرح توجیهی)

پوروپوزال یا طرح توجیهی در زمینه های مختلف کاربرد دارد. بسته به این که شما در کدام زمینه می خواهید پروپوزال یا طرح توجیهی تهیّه کنید، می توانید به مراکز و مؤسّساتی که در این زمینه فعالیّت دارند، سفارش پوروپوزال کاری مناسب دهید. پس ابتدا باید توانمندی ها و مهارت ها یا تخصص خودتان را در نظر بگیرید. سپس با توجّه به آن توانمندی ها نوع پروپوزالی را که می خواهید مشخّص کنید.

سفارش یک پروپوزال کاری مناسب

پروپوزال علمی و تحقیقی

اگر فعالیّت علمی دارید و به پژوهش در زمینه های مختلف می پردازید و یا می خواهید پایان نامه ارائه کنید، در این صورت به پروپوزال علمی و تحقیقی نیاز دارید. پس باید اقدام به تهیّه یا سفارش پوروپوزال علمی و تحقیقی کنید. پوروپوزال علمی و تحقیقی دارای شرایط و ویژگی های مربوط به خود است و باید در تهیّه آن به این ویژگی ها و شرایط توجّه شود. امّا در اینجا مبحث ما راجع به پروپوزال کاری است.

انواع پروپوزال کاری

گفتیم که پروپوزال کاری نیز انواع مختلفی دارد. بسته به این که شما در چه زمینه ای فعالیّت، تبحّر و یا تخصص دارید. برای مثال؛ آیا در زمینه ی بازاریابی فعالیّت می کنید، یا  فروش و تبلیغات و یا ….. پس باید ابتدا با توجّه به توانمندی خود یک پوروپوزال را انتخاب کنید و بعد مسائل و مشکلات مربوط به زمینه فعالیّت خود را شناسایی کنید. چون در پوروپوزال باید راهکارها و طرح های شما برای حلّ این مسائل و مشکلات ارائه شوند. سپس خواسته ها و نیازهای مخاطبان و مشتریان خود را بشناسید. سپس اقدام به تهیّه یا سفارش پوروپوزال کاری به صورت هر چه بهتر کنید.

هر چه یک پوروپوزال قوی باشد و تهیّه آن به صورت ماهرانه باشد موفقیّت شما در زمینه ای که می خواهید فعالیّت کنید و یا خدمات ارائه کنید بیشتر خواهد شد. پروپوزال کاری نامناسب و یا ضعیف خود به خود به مخاطب یا کارفرما چنین القا می کند که شما را نادیده بگیرد. پس در تهیّه یا سفارش پروپوزال کاری سعی کنید نهایت دقّت اعمال گردد. ارائه پوروپوزال یعنی ارائه درخواست به مشتری و کارفرما، پس یک پوروپوزال باید به گونه ای تهیّه شود که مخاطب با خواندن آن به انتخاب شما و درخواست خدمات از شما ترغیب شود. نه این که در همین نگاه اوّل بار منفی از اعتماد به شما در ذهنش تداعی شود.

سفارش یک پروپوزال کاری مناسب
سفارش یک پروپوزال کاری مناسب

در تهیّه یک پوروپوزال یا طرح توجیهی باید خلاصه بودن مدّ نظر قرار گیرد. این بدان معنی نیست که از آوردن تمام توانمندی ها در پوروپوزال اجتناب شود بلکه تمام توانمندی ها باید در عین رعایت اختصار و پرهیز از هر گونه مبالغه و حاشیه روی ذکر شود. در پروپوزال یا طرح توجیهی بهتر است به طور مختصر به برخی از نتایج و راهکارهایی که برای حلّ مشکلات ارائه می شود و همچنین به بخشی از خدمات منحصر به فرد شما اشاره شود تا مخاطب و مشتری دلیلی برای انتخاب شما طبق نیازها و خواسته هایش داشته باشد.

در تهیّه پروپوزال یا طرح توجیهی این موارد را در نظر داشته باشید:

پیشنهاد شما برای مخاطب در برآوردن نیازها و خواسته هایش چیست؟ و شما این نیازها و خواسته ها را در چه مدّتی و با چه هزینه ای برآورده می سازید. خدماتی که به مخاطب ارائه می کنید آیا در مقایسه با رقبای شما دارای امتیازات خاصّی است؟ در تهیّه پوروپوزال مواردی از این گونه باید مدّ نظر قرار گیرد. علاوه بر آن در پوروپوزال بهتر است با شناخت مخاطبین خود با توجّه به زمینه فعالیّت شما، موقعیّت و سطح سواد آنان نیز مورد توجّه قرار گیرد.

پروپوزالی که به منظور ارائه خدمات به قشر تحصیل کرده ارائه می شود و کسانی که دارای سطح سواد بالایی هستند، با پوروپوزالی که برای ارائه خدمات و یا بازاریابی در بین اقشار کم سواد ارائه می شود فرق می کند. اقشاری که دارای سواد عمومی بهتری هستند به طور مسلّم نیازها و خواسته های متفاوتی در مقایسه با اقشار دیگر دارند. اگر مخاطب شما با زمینه فعالیّت و نوع خدمات شما آشنایی کافی نداشته باشد، باید در پروپوزال مقدّمه ای به زبان ساده راجع به خدماتی که ارائه می کنید، بیاورید.

وقتی در یک پوروپوزال کاری پیشنهاد ارائه خدمات می کنید تمامی راهکارها و ایده های ارائه خدمات باید عملی باشند. پس برای این منظور توضیحات مختصری راجع به خدمات ارائه شده از  طرف خود بدهید. پروپوزال کاری را به نحوی اقدام به تهیّه و یا سفارش پوروپوزال کاری کنید که امکان عملی کردن یا اجرایی کردن آن را داشته باشید. این مورد به حسّاسیّت نگارش پوروپوزال کاری می افزاید. در نهایت پروپوزال کاری یا طرح توجیهی باید موضوع و عنوان مشخّصی داشته باشد و باید برای بخش های مختلف یک شغل پوروپوزال جداگانه ای تهیّه و تنظیم شود.

سفارش یک پروپوزال کاری مناسب
سفارش یک پروپوزال کاری مناسب

در کل، در تهیّه و تنظیم پوروپوزال کاری یا طرح توجیهی کسب و کار باید مواردی از قبیل؛ مقدّمه، خدمات ارائه شده، سوایق و تجربیّات، راهکارها و طرح های پیشنهادی، امتیازات، خدمات ارائه شده، زمان و هزینه­ ی خدمات ارائه شده و تضمین کیفیّت خدمات ارائه شده و جلب اعتماد مخاطب به صورت کامل مدّ نظر قرار گیرد. پس در تهیّه و تنظیم یک پوروپوزال کاری سعی کنید از مراکز و مؤسسّات معتبر کمک گیرید. چون می خواهید یک تصوّر خوب و مثبت از خود در اذهان ایجاد کنید. سایت ترجمه شما یکی از این مراکز معتبر و دارای سوابق زیاد و نشان اعتماد از مراکز مختلف است.

سخن آخر

پس اگر دارای توانمندی های زیادی هستید و می خواهید از آن توانمندی ها در راستای ایجاد اشتغال، کسب درآمد و یا ارائه خدمات استفاده کنید، تهیّه و تنظیم یک پوروپوزال کاری مناسب و قوی را در اولویّت قرار دهید. خود را با شیوه ای نوین به جامعه و مشتری و یا افراد نیازمند به شما، معرّفی کنید. آیا خودتان می توانید یک پوروپوزال کاری بسیار قوی تنظیم کنید؟ اگر می توانید چه بهتر، اگر هم نمی توانید یا مطمئن نیستید پوروپوزال شما زیاد مناسب و قوی از آب در آید، نگران نباشید. سایت ترجمه شما می تواند این نیاز شما را هرچه بهتر برآورده سازد. جهت سفارش پروپوزال کاری مناسب اینجا کلیک کنید.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=14807