چرا در فضا هوا سرد است

در این مطلب از وبلاگ مرکز خدمات ترجمه شما می خواهیم با هم بخوانیم که چرا در فضا هوا سرد است.

 

در فضا هوا سرد است

 

فاصله بین ستارگان در جهان فوق العاده زیاد است. خود ما وقتی از فاصله ستاره خودمان خورشید، با نزدیک ترین ستاره صحبت می کنیم داریم از تریلیون ها تریلیون کیلومتر حرف می زنیم. هر چند ما بر روی زمین به این دلیل که در فضای نزدیک به خورشید هستیم کاملاً گرم می شویم، اما قسمت اعظم جهان از ستاره ها خیلی دور اند و سرمای این قسمت ها تقریباً منجمد کننده است.

 

چرا در فضا هوا سرد است ؟

دمای فضا در مناطق دور از ستارگان حدود ۲۷۰- درجه سانتیگراد است. این دما تقریباً سرد ترین دمای جهان است. تنها حدود سه درجه سرد تر از این دما، سرد ترین دمایی است که از لحاظ نظری امکان پذیر است.

دمای فضای کاملاً تهی و دور از هر ستاره به وسیله چیزی ایجاد می شود که ما آن را زمینه تشعشعی میکرو موجی کیهانی می نامیم. در واقع بعد از این که انفجار بزرگ به وقوع پیوست (حدود ۴۰۰،۰۰۰ سال بعد از انفجار بزرگ و یا همین حدود)، مقدار عظیمی نور در سراسر کیهان ساطع شد. این نور به تدریج انرژی اش را از دست داد و در طول زمان دمایش پایین و پایین تر آمد.

 

در فضا هوا سرد است

 

بنابراین، در حال حاضر فقط نور زمینه تشعشعی میکرو موجی کیهانی است که کل جهان را پر کرده و به آن گرما می دهد. با این حال خود این نور واقعاً سرد است و آن دمایی هم که در خود دارد، دمای پایه خود فضا به دور از ستارگان را ایجاد کرده است.

 

سخن آخر

این که چرا در فضا هوا سرد است مساله جالبی بود که مرکز خدمات ترجمه شما مایل بود پاسخش را با شما خوانندگان و همراهان همیشگی ما در میان بگذارد.
امیدواریم این مطلب از مرکز خدمات ترجمه شما نیز مورد پسندتان قرار گرفته باشد و پاسخ یکی دیگر از سوالات شما را داده باشد.
 

در فضا هوا سرد است

 
برای ثبت آنلاین سفارش ترجمه از این قسمت وارد شوید.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=3300