تاثیر گسترده خوانی در یادگیری زبان انگلیسی

آیا شما نیز می خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید؟ آیا در مورد تاثیر گسترده خوانی در یادگیری زبان انگلیسی چیزی می دانید؟

 
 

تاثیر گسترده خوانی در یادگیری زبان انگلیسی

 
 
امروزه خیلی از افراد به دنبال یادگیری زبان انگلیسی می روند و این کار هم برایشان بسیار دشوار است. زبان انگلیسی زبانی فرار است که اگر با تمرین و تکرار فراون همراه نباشد، بی شک به فراموشی سپرده خواهد شد. یکی از راه های یادگیری زبان انگلیسی مطالعه کردن است. گسترده خوانی نیز در قسمت مطالعه قرار دارد و می تواند کمک شایان توجهی به یادگیری زبان انگلیسی کند.
ما در این مطلب می خواهیم تاثیر گسترده خوانی در یادگیری زبان انگلیسی را برای شما عنوان کنیم تا اگر می خواهید زبان انگلیسی را یاد بگیرید، کارتان را کمی ساده تر سازیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید تا تاثیر گسترده خوانی در یادگیری زبان انگلیسی را برایتان شرح دهیم.
 
 

تاثیر گسترده خوانی در یادگیری زبان انگلیسی

 
 

تاثیر گسترده خوانی در یادگیری زبان انگلیسی

گسترده خوانی کاملا با فشرده خوانی متفاوت است، در گسترده خوانی با سه رویکرد مواجه هستیم که رعایت کردن آن ها برای یادگیری بهتر زبان انگلیسی لازم است. بیایید ببینیم این سه رویکرد کدامند؛
۱- اولین مسئله ای که در گسترده خوانی باید در نظر داشته باشید این است که  منابع مورد استفاده شما ساده و روان باشد:
۲- برای فراگیری یک مطلب به صورت موثر باید بر اکثریت آن مسلط باشید
۳- و نکته سوم این است که باید تنها حجم کمی از آن موضوع برایتان جدید و ناشناخته باشد.
این موضوع هم در رابطه با لغات و اصطلاحات صدق می‌ کند، و هم در رابطه با گرامر و ساختار درست است. این گونه تقسیم‌ بندی به دلیل این موضوع تعیین می‌ شود که روند یادگیری تا جایی که ممکن است به‌ صورت  کاملا نا خود آگاه انجام شود. زیرا اگر بیش از نود درصد مطالب را بدانید، ذهن شما این امکان را دارد که آن ده درصد باقی مانده را حدس بزند و نا خود آگاه یاد بگیرد. بایستی منابع انتخابی شما علاوه بر سادگی آنقدر پر مفهوم و جذاب هم باشند که به طور کامل وققتتان را با آن سپری کنید. اگر منابعی را انتخاب کنید که دشوار باشند و نیز هیچ جذابیتی برایتان نداشته باشند، بی شک خیلی زود خسته می شوید و دیگر نمی خواهید که خواندن آن مطلب را ادامه دهید.

اصلی‌ ترین منفعت گسترده خوانی، تقویت مکالمه زبان انگلیسی است.

اگر بتوانید خواندن منابع ساده و روان که مورد علاقه خودتان است را بیابید و آن‌ ها را در برنامه‌ ی آموزشی خود قرار دهید، مهارت خواندن و درک مطلب شما به‌ شدت افزایش پیدا می‌ کند که این مهارت بسیار می‌ تواند در آزمون‌ های تافل یا آیلتس به شما کمک کند. اگر انجام این کار را برای مدت طولانی و به‌ دور از استرس و تنش ها انجام دهید، تأثیرات بسیار مثبتی  بر مکالمه‌ ی شما می‌ گذارد. زیرا وقتی‌ که می‌ خواهید مکالمه داشته باشید، این الگوها به‌ طور طبیعی از زبان شما جاری می‌ شوند، بدون آن که نیاز باشد فکر کنید.

زمانی که کتاب مناسب و مورد علاقه‌ ی خود را انتخاب کردید، برای پیاده سازی گسترده خوانی تا جایی که امکان دارد از دیکشنری استفاده نکنید، زیرا مهم‌ ترین هدف گسترده خوانی این است که لغات و اصطلاحات جدید را به طور  نا خود آگاه در قالب آن فرا بگیرید.

در هنگام خواندن یک کتاب که انتخاب کرده‌ اید، هر وقت به لغت جدیدی رسیدید به‌ راحتی از آن عبور کنید، زیرا ذهن شما به صورت نا خود آگاه معنی خاصی به آن می‌ دهد. به طور مثال وقتی در پنج‌ خط تنها یک کلمه را بلد نباشید، به‌ راحتی می‌ توانید آن را حدس بزنید اگر به‌ طور روزانه این کار را ادامه دهید، احتمالاً مجددا این لغت را جایی دیگر نیز می‌ بینید و دوباره ذهن شما معنی دیگری به آن اختصاص می‌ دهد. این معانی هر بار قوی تر و قوی‌ تر می‌ شوند تا این که شما آن لغت را یاد می‌ گیرید.
به خاطر داشته باشید که در فراگیری زبان انگلسیس هیچ گاه جمله ها را در ذهن خود ترجمه نکنید. این بسیار مهم است که خود زبان انگلیسی را بفهمید. اگر جمله ها را ترجمه کنید به همین زودی‌ ها نمی‌ توانید در مکالمه‌ ی زبان انگلیسی مهارت پیدا کنید. همچنین از کارهایی مثل درست کردن لیست لغت، استفاده از جعبه لایتنر، یا کارهای غیر منطقی مثل کدینگ لغات هم پرهیز کنید.
 
 

تاثیر گسترده خوانی در یادگیری زبان انگلیسی

 
 

ما در این مطلب سعی کردیم تاثیر گسترده خوانی در یادگیری زبان انگلیسی را برای شما علاقه مندان یادگیری زبان انگلیسی عنوان کنیم. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد.

اگر به دنبال مطالب بیشتری در زمینه یادگیری زبان انگلیسی هستید، می توانید به سایت مرکز خدمات ترجمه شما مراجعه کنید. ما مطالب بسیار زیادی را برای شما آماده کرده ایم که می توانند به شما در یادگیری زبان پر طرفدار انگلیسی کمک کنند.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=4271