انتقال حافظه

در این مطلب از وبلاگ مرکز خدمات ترجمه شما، می خواهیم یکی از تازه های علم و فن آوری به نام انتقال حافظه را به شما معرفی کنیم.

انتقال حافظه

حافظه بخش پیچیده ای از مغز انسان است. با این که ساختار بخش حافظه در مغز همه انسان ها تقریبا مشابه است، ولی اطلاعاتی که در این قسمت ذخیره می شوند، برای هر انسانی منحصر به فرد خواهد بود.
هرگز امکان ندارد دو نوع داده مشابه، در دو حافظه مجزا وجود داشته باشند. شاید موضوع و ماهیت داده ها یکی باشد، ولی زاویه دید، تفکرات، احساسات و تمامی واسطه هایی که بر روی ضبط داده بر روی مغز تاثیر گذاشته اند، هرگز یکی نخواهند بود.
به این ترتیب، ممکن است افراد در درک احساسات یکدیگر دچار مشکلاتی شوند زیرا دقیقا نمی دانند که در ذهن دیگری چه رخ داده است. ولی دانشمندان به تازگی خبر های جالبی را منتشر کرده اند. در این مطلب برای شما شرح خواهیم داد که دانشمندان چگونه می خواهند انتقال حافظه را انجام دهند.
با ما همراه باشید.

انتقال حافظه در دستور کار دانشمندان

درک بعضی از موضوعات برای بسیاری از افراد سخت است و در برخی موارد موقعی که با دیگران هم صحبت می شوند مغز آن ها توانایی درک موضوع مورد نظر را ندارد.

برخی از اوقات دوست داریم فردی که در مقابل ما قرار دارد، بتواند چیزی که در دلمان وجود دارد را درک کرده و از آن مطلع شود. البته از نظر علمی در دل ما برخی از اعضای بدن وجود دارند که فاقد توانایی تفکر هستند و همه آن‌ها تحت نظارت مغز عمل می‌ کنند.

به همین دلیل نیز عملا در چنین شرایطی ما دوست داریم بتوانیم آن چیزی که در بخش حافظه مغزمان جاری است را به سایر افراد انتقال بدهیم.

 

انتقال حافظه

 

خبر خوب

حال به نظر می‌ رسد که دانشمندان نخستین گام‌ های ممکن برای تحقق این رویا را برداشته‌ اند. بر اساس مقاله‌ ای علمی که توسط یک دانشمند به نام تونگ کانگ لی عرضه شده است، تئوری اولیه‌ ای ارائه شده که بر اساس آن می‌ توان بخش حافظه یک میکرواورگانیزم زنده را به نمونه زنده‌ ای دیگر انتقال داد.

البته این مقاله در سطح بسیار محدود به این تئوری پرداخته و تنها به مواردی مانند باکتری‌ ها بسنده کرده است ولی در کنار این موضوع نیز باید به یاد داشت که این نظریه،به وضعیت کوانتومی درونی باز می‌ گردد. پس اگر شما از خطوط بالا چیز زیادی نفهمیده‌ اید، نگران نباشید چون تقریبا ۹۹٫۹ درصد از مردم جهان وضعیتی مشابه با شما را دارند.

 

انتقال حافظه

 

هدف این بررسی

به‌صورت ساده می‌ توان گفت که هدف اصلی دانشمندان این است تا راه کاری را بیابند که به کمک آن بتوان حافظه یک فرد را به مغز یک فرد دیگر انتقال داد.

نحوه عملکرد این تئوری به‌ این‌ ترتیب است که دانشمندان، یک باکتری را بر روی یک غشای نازک از نوسان‌ سازهای الکترومکانیکی قرار می‌ دهند. پس‌ از این مرحله حرارت را به‌اندازه‌ ای کاهش می‌ دهند که باکتری یاد شده به مرحله بر هم‌ نهی کوانتومی وارد شود.

پس‌ از این مرحله با استفاده از یک ابر رسانا می‌ توان چرخه داخلی سیستم عملکرد بدن این موجود را به بدن یک باکتری دیگر انتقال داد.

 

نتیجه گیری

البته این طرح هنوز تا رسیدن به هدف اشاره شده در ابتدای متن فاصله‌ ای بسیار زیاد دارد ولی در حال حاضر می‌ تواند به دانشمندان برای یافتن سرنخ‌ هایی در زمینه درک بهتر نحوه اثر گیری عملکرد امواج کوانتومی از عکس‌ العمل‌ های حیاتی موجودات کمک کند.

امیدواریم مطلب انتقال حافظه از وبلاگ مرکز خدمات ترجمه شما نیز مورد پسندتان قرار گرفته باشد.

برای ثبت آنلاین سفارش ترجمه از این قسمت وارد شوید.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=2206