ترجمه مقاله

ترجمه مقاله

یکی از مهمترین خدمات تخصصی مرکز خدمات ترجمه شما، ترجمه مقاله می باشد. برای ثبت آنلاین سفارش ترجمه مقاله اینجا را کلیک کنید.

در ابتدا برای کسب اطلاع از نحوه ترجمه مقاله و مراحل آن،  مطالبی را به زیان ساده خدمت شما مشتریان ارجمند بیان میکنیم؛

در اولین مرحله ترجمه مقاله لغات مهم متن را برسی میکنیم. معمولا حدود ۵ الی ۷ واژه ی مهم در یک متن وجود خواهد داشت که در ترجمه مقاله باید آن ها را در نظر گرفت. در ترجمه مقاله باید دقت کنیم که فقط از یک ترجمه برای یک اصطلاح خاص استفاده کنیم اگر در ادامه ترجمه تصمیم گرفتیم معادل دیگری برای همان کلمه قرار دهیم باید در تمام بخش های متن این تغییر را اعمال کنیم تا یکدستی و یکسانی در ترجمه از بین نرود.

اولین بخش یک مقاله، چکیده مقاله است. چکیده خلاصه ای از روشها، پرسش ها و هدف ها است. بهتر است چکیده را در آخر ترجمه کنیم! باید دقت داشته باشیم که پاراگراف بندی مقاله حفظ شود چرا که عدم رعایت این مورد باعث می شود که معنا به درستی انتقال نیابد.

بهترین مرحله برای تسلط بیشتر مترجم روی موضوع، قسمت مقدمه مقاله است.

در بخش روش شناسی، روش اجرای تحقیق تعداد شرکت کننده ها و جامعه آماری مطرح می شود. ترجمه مقاله های مختلف به درک بهتر این بخش کمک بسیاری می کند.

محور اصلی مقاله فرضیات است. به همین منظور ذکر فرضیات در ترحمه می بایست با دقت بیشتری همراه باشد. برای اینکه به تفسیر بهتر خواننده کمک کنیم متغییرها و علامت های اختصاری که در فرمول ها ذکر شده است را حتما در ترجمه استفاده می کنیم. سعی می کنیم این بخش را با دقت انجام دهیم. زیرا این بخش برای خواننده اهمیت ویژه ای دارد.

بخش نتایج نیز یکی از مهمترین بخش ها است. در این بخش اطلاعات ارائه شده به صورت جدول یا نمودار هستند که باید دقت کنیم مطالب را به درستی انتقال دهیم و حتی در قرار دادن اعداد نیز دقت کنیم. برای ترجمه اعداد می توانیم از حروف استفاده کنیم ، ضمنا هیچ زمان در ابتدای جمله از اعداد استفاده نمی کنیم ، بهتر است معادل حروفی آن را بنویسیم.

بخش بحث اهمیت فراوان دارد زیرا اطلاعات مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. مطالعه ی بخش نتایج تاثیر بیشتری در مرحله ی تجزیه و تحلیل دارد.

مرحله ی نهایی بخش نتیجه گیری مقاله است که ساده ترین بخش در ترجمه مقاله است و مروری کلی به اطلاعات قبلی دارد ، پس از پایان این مرحله دوباره به ابتدای مقاله برمی گردیم و بخش چکیده را ترجمه می کنیم.

ترجمه تخصصی مقالاتی که در مرکز خدمات ترجمه شما به بهترین شکل ممکن ارائه می شوند عبارتند از :

ترجمه تخصصی برق ، ترجمه تخصصی عمران ، ترجمه تخصصی روانشناسی ، ترجمه تخصصی زمین شناسی و معدن ، ترجمه تخصصی زیست شناسی ، ترجمه تخصصی مالی ، ترجمه تخصصی سیاسی ، ترجمه تخصصی علوم طبیعی ، ترجمه تخصصی محیط زیست ، ترجمه تخصصی ریاضی و آمار ، ترجمه تخصصی شیمی ، ترجمه تخصصی ادبیات و زبانشناسی ، ترجمه تخصصی بازرگانی ، ترجمه تخصصی علوم اجتماعی ، ترجمه تخصصی کامپیوتر ، ترجمه تخصصی هنر ، ترجمه تخصصی فقه و حقوق ، ترجمه تخصصی معماری ، ترجمه تخصصی علوم پایه ، ترجمه تخصصی صنایع ، ترجمه تخصصی اقتصاد ، ترجمه تخصصی پزشکی ، ترجمه تخصصی مکانیک ، ترجمه تخصصی ورزش ، ترجمه تخصصی متالوژی و مواد ، ترجمه تخصصی نفت و پتروشیمی ، ترجمه تخصصی مدیریت ، ترجمه تخصصی حسابداری ، ترجمه تخصصی کشاورزی ، ترجمه تخصصی صنایع غذایی ، ترجمه تخصصی هوا فضا

برای ثبت آنلاین سفارش ترجمه مقاله اینجا را کلیک کنید.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=13009