ترجمه چیست؟

در این مطلب قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که ترجمه چیست ؟
 

ترجمه چیست

 

ترجمه چیست ؟

ترجمه، ارتباط معنایی از یک زبان (منبع) به زبان دیگر (هدف) است. ترجمه به اطلاعات کتبی اشاره دارد، در حالی که تفسیر به اطلاعات گفتاری اشاره دارد. هدف ترجمه این است که پیام اصلی را با در نظر گرفتن تفاوت های فرهنگی و منطقه ای بین زبان های منبع و هدف به زبان هدف برگرداند. ترجمه قرن ها است که مورد استفاده قرار می گیرد و منشا وجود آن به اولین ادبات و کتب نوشته شده و کتبی باز میگردد.

 

ترجمه چیست

 

در حقیقت ترجمه عبارت است از  یک پروسه ی ارتباطی، یعنی انتقال پیام از زبان مبدا به زبان مقصد با حفظ معنا و مفهوم آن. در اصل فرآیند ترجمه همان تغییر قالب و شکل جملات است. در اینجا قالب و شکل زبان همان کلمات، عبارات، جملات و پاراگراف ها و هر آنچه که مربوط به زبان و دستور زبان گفتاری و نوشتاری می شود، مدنظر است.

بنابراین، فرآیند ترجمه را می توان شامل مطالعه ی لغوی، ساختار دستور زبانی، موقعیت مکالمه، جنبه فرهنگی زبان و متن اصلی (مبدا) دانست که تکمیل آن به منظور برگزیدن بهترین تفسیر و معنا برای متن، که مناسب ساختار لغوی و دستور زبانی با زبان هدف (مقصد) باشد، صورت می گیرد.

امروزه ترجمه به عنوان رشته ای مستقل در دانشگاه ها تدریس می شود. صنعت ترجمه با وجود مترجمینی پویا هر روزه در حال پیشرفت و دستیابی به روش های جدید و مدرن  در امر ترجمه است.

 

ترجمه چیست

 

در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعاتی را در مورد ترجمه به شما ارائه کنیم. مرکز خدمات ترجمه شما با دارا بودن مترجمینی حرفه ای و مجرب آماده ارائه خدمات حرفه ای ترجمه به شما مشتریان عزیز است. پس همین حالا با یک کلیک سفارش ترجمه خود را ثبت کنید و در زمان مورد نظر خود ترجمه را تحویل بگیرید.

 



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=3944