تفاوت تافل و آیلتس

خیلی ها در مورد تافل و آیلتس شنیده اند ولی هیچ وقت به دنبال دانستن تفاوت تافل و آیلتس نرفته اند.

 
 

تفاوت تافل و آیلتس

 
 

یکی از مسائلی که در زمینه تفاوت تافل و آیلتس مطرح می شود این سوال است که آیا آزمون تافل ساده تر به حساب می آید یا آزمون آیلتس؟ این پرسش، سوال ساده ای نیست که به راحتی بشود به آن پاسخ داد. اگر می خواهید در یکی از این دو آزمون بین المللی شرکت کنید و نمره خوبی نیز کسب کنید، باید ابتدا تفاوت تافل و آیلتس را بدانید. شما باید پارامترهایی را در نظر گرفت که می تواند به شما کمک کند کدام را انتخاب کنید.

باید ابتدا ببینید که دانشگاه و یا کشور مد نظر شما کدام آزمون را بیشتر قبول دارد. مثلا برای مهاجرت به کانادا فقط آیلتس جنرال مورد قبول است، و تافل یا آکادمیک مورد قبول نیست. همچنین علاوه بر آزمون مورد نظر، نمره قبولی آن نیز بسیار حائز اهمیت است. لازم به ذکر است که اغلب دانشگاه ها سیستم تبدیل نمره را دارند و جای نگرانی نیست.

ما در این مطلب تفاوت تافل و آیلتس را برای شما عنوان می کنیم، تا بتوانید با آگاهی کامل به سراغ انتخاب آزمون مناسب خود بروید. با این تفاسیر با ما همراه باشید تا پاسخ به این سوال دشوار را برایتان آسان سازیم.

 
 

تفاوت تافل و آیلتس

 
 

تفاوت تافل و آیلتس در لهجه

لهجه غالب در آزمون آیلتس بریتیش است و این امکان وجود دارد لهجه های آمریکایی، استرالیایی هم وجود داشته باشد اما با دز و مقدار بسیار کم تر. اما لهجه مورد نظر در آزمون تافل آمریکایی است. به این نکته نیز باید توجه داشته باشید که بسته به شرایط و پیشینه زبانی شما ممکن است یکی از این آزمون ها برای شما راحت تر یا سخت تر شود.

حضور مهارت شنیداری (لیسنینگ) در تافل از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به آیلتس برخوردار است. بخش رایتینگ (نوشتن)، بخش اسپیکینگ (صحبت کردن) و صد البته خود لیسنینگ (گوش دادن) نیاز به مهارت شنیداری بسیار قوی دارند؛ و تنها بخشی که مهارت شنیداری در آن وجود ندارد، قسمت ریدینگ (خواندن) است. پس اگر لیسنینگ قوی ندارید، آیلتس آسان تر خواهد بود.

در بخش ریدینگ شما باید سه یا چهار و حتی در مواردی نادر پنج متن را بخوانید و پاسخ دهید؛ در حالی که فقط سه متن از آن ها تصحیح می گردد، و این مسئله را باید بدانید که کدام سه متن مورد نظر مرکز برگذاری است، امکان پذیر نیست. اگر متنی اضافه شود جهت استانداردسازی سوال ها برای آزمون های بعدی مورد لحاظ قرار می گیرد. پس بخش ریدینگ هم به مراتب طولانی است.

تفاوت تافل و آیلتس در بخش مصاحبه

در آزمون آیلتس باید به صورت حضوری شرکت کنید؛ در حالی که آزمون تافل از طریق ضبط صدای شما در مقابل کامپیوتر انجام می شود که طبیعتا بسته به شرایط خود شما، مثل استرس و… می توانید حدس بزنید کدام برای شما مناسب تر است.

در پایان باید گفت که می شود با آزمون گرفتن از خودتان در هر دو شکل آزمون متوجه شوید با کدام آزمون راحت تر خواهید بود و می توانید نتایج بهتری بگیرید.

همچنین یکی از دوستان عزیز به نام امیر میر، نکته ای رو اضافه کردن که نباید آن را فراموش کنیم و نادیده بگیریم، و آن این است که در آزمون تافل قرار است ما در مانیتور و نه بر روی کاغذ تست بزنیم و این امر می تواند برای بعضی از دوستان مشکل ساز باشد.

 
 

تفاوت تافل و آیلتس

 
 

ما در این مطلب سعی کردیم تفاوت تافل و آیلتس را برای شما علاقه مندان به پیشرفت هر چه بیشتر علم و دانش بیان کنیم.

امیدواریم مطلب ما برای شما مفید بوده باشد. اگر می خواهید در زمینه زبان انگلیسی مطالب بیشتری بخوانید می توانید به مرکز خدمات ترجمه شما مراجعه کنید. ما برایتان مطالب زیادی آماده کرده ایم که بی شک برایتان مفید خواهند بود. همانطور که همه ما می دانیم، زبان انگلیسی یکی از مهم ترین زبان های زنده دنیا است، پس یادگیری این زبان را به هیچ عنوان نادیده نگیرید.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=4018