جنسیت اسم ها در زبان آلمانی

زبان آلمانی نیز مانند زبان انگلیسی طرفداران خاص خود را دارد و یکی از گام ها در جهت یادگیری این زبان دشوار، جنسیت اسم ها است.

 
 

 
 
یکی از گام هایی که باید در جهت یادگیری زبان آلمانی بردارید، یاد گرفتن جنسیت اسم ها در زبان آلمانی است. شاید می پرسید جنسیت اسم ها دیگر چیست؟ خب ما در این مطلب جنسیت اسم ها در زبان آلمانی را برای شما عنوان می کنیم. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.
 
 

جنسیت اسم ها در زبان آلمانی

 
 

جنسیت اسم ها در زبان آلمانی

در اکثر زبان های دنیا بر خلاف زبان فارسی، اسم ها جنسیت دارند یعنی یا مذکر هستند یا مونث. اما در زبان آلمانی اسم ها به سه دسته تقسیم می شوند؛ مذکر، مونث و یا خنثی. در زبان انگلیسی از میان اسم های عام و خاص فقط اسم های خاص همیشه با حروف بزرگ نوشته می شوند؛ اما در زبان آلمانی تقریبا همه اسم ها اعم از خاص و عام با حروف بزرگ نوشته می شوند.
۱- !Du hast aber Glück
تو واقعا خوش شانسی!
۲- ?Brauchst du Hilfe
به کمکی نیاز داری؟

در زبان آلمانی سه حرف تعریف وجود دارد که هر کدام نشان دهنده یکی از سه دسته بندی جنسیت هستند.

این سه حرف تعریف عبارتند از der, die و das. منظور از حرف تعریف معین در زبان آلمانی حرفی است که وقتی ما آن را برای یک اسم به کار می بریم نشان دهنده این است که  مخاطبان / شنوندگان ما هم از آن مطلع هستند. در زبان عربی به آن نکره می گویند و در زبان انگلیسی هم از the به عنوان حرف تعریف معین استفاده می کنند، اما در زبان آلمانی حرف تعریف das برای اسم های خنثی، die برای اسم های مونث و der برای اسم های مذکر به کار می رود. مانند das Buch = کتاب، der Mann = مرد و der Süden = جنوب.
در زبان آلمانی از جنسیت مذکر برای به کار بردن افراد مذکر، حیوانات مذکر، روزهای هفته، ماه ها، فصل ها،جهت های قطب نما، اسم های ماشین ها، اسم هایی که به ig, ling, ant, ich، en و us ختم می شوند؛
و از جنسیت مونث در مواردی که بخواهیم اسم های افراد مونث، حیوانات مونث، بیشتر اسامی ای که به ei, schaft, heit, keit, ung, tät, ion, ik, ie, enz, anz ,e و ur ختم می شوند را به کار ببریم استفاده می کنیم مانند: die Schwester = خواهر و die Bücherei  = کتابخانه؛
و همچنین از جنسیت خنثی هم برای موارد استفاده می شود که بخواهیم اسم های نوزادان، توله های حیوانات، مکان ها، جزایر، کشورها، قاره ها که با صفت به کار برده می شوند، اکثر فلزات، اسم های جمع که با Ge شروع می شوند، اسامی ای که به ment و um یا ium ختم می شوند و حروف الفبا به کار ببریم مانند: das Geschirr = ظروف و das Kind = بچه.

در نظر داشته باشید که تعدادی اسم هم در زبان آلمانی وجود دارند که دو جنسیت و تعداد بسیار نادری از اسامی هم هستند که از هر سه جنسیت برای آن ها استفاده می شود، مانند کلمه ویروس = Virus که می تواند هم مذکر و هم خنثی باشد. ما بیش از این وارد این استثناعات نمی شویم چون ممکن است این باعث سردرگمی شما شود.

 
 

جنسیت اسم ها در زبان آلمانی

 
 
ما در این مطلب سعی کردیم جنسیت اسم ها در زبان آلمانی را برای شما عنوان کنیم تا بتوانیم کمکی در جهت یادگیری زبان دشوار آلمانی به شما کرده باشیم. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد. اگر به دنبال مطالب بیشتری برای مطالعه هستید، می توانید به سایت مرکز خدمات ترجمه شما مراجعه کنید. ما مطالب بسیاری را در حوزه های مختلف برایتان آماده کرده ایم.
 



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=4234