دلیل گردی میوه ها

شاید شما نیز جزء آن دست افرادی باشید که به مسئله دلیل گردی میوه ها فکر می کنند و این موضوع همیشه برایشان سوال است.

 
 

دلیل گردی میوه ها

 
 
آیا شما نیز به این مسئله فکر می کنید که دلیل گردی میوه ها چیست؟ اصلا دلیل این که همه میوه هایی که می شناسیم گرد هستند از کجا آمده است؟ خب دیگر نیازی نیست خیلی درگیر این مسئله باشید و خودتان را اذیت کنید! ما در این مطلب به شما دلیل گردی میوه ها را می گوئیم. با ما تا پایان مطلب همراه باشید تا جواب سوالتان را بدهیم.
 
 

دلیل گردی میوه ها

 
 

دلیل گردی میوه ها چیست؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌ اید که چرا اکثر میوه‌ ها گرد یا بیضی شکل هستند؟ (میوه هایی مثل سیب، لیمو، پرتقال، هندوانه، خربزه …) به عبارت دیگر، چرا اکثر میوه‌ ها دوست دارند گرد شوند؟!
تمام طبیعت بر اساس قوانین ریاضی و فیزیک نوشته شده است، و این جریان از آنجا سر در می‌ آورد که تمام کائنات به گونه‌ ای تمایل دارند همیشه در کم ترین سطح انرژی ممکن قرار داشته باشند.
از طرف دیگر، بین هر دو جسمی که در کنار یکدیگر قرار می گیرند، نیروی بین سطحی وجود دارد. میوه‌ ها هم که از زمان تولد در تماس با هوا هستند و بین میوه و هوا، سطح مشترکی وجود دارد، و می دانیم که سطح دایره یا بیضی، دارای کم ترین سطح نسبت به دیگر اشکال است؛ و هر چه این سطح کم تر باشد، طبیعتا انرژی سطح مشترک نیز کم تر است. با این تفاسیر، یعنی میوه‌ ها گرد یا بیضی شکل می‌ شوند تا به کم ترین انرژی بین سطحی دست یابند.

اما سیارات و کرات دیگر چرا گرد هستند؟

در مورد سیارات و کرات دیگر آسمانی مانند زمین، مشتری، زهره و … این مطلب چگونه است؟ آنجا که دیگر هوایی وجود ندارد؟ آنجا که اجسام در تماس با چیزی نیستند؟
جواب اینجا است که همه‌ اجسام دوست دارند با از دست دادن کم ترین انرژی، به بیشترین ثبات برسند؛ و بهترین شکل هندسی ممکن جهت پیروی از این قانون فیزیک، دایره است. به همین دلیل است که وقتی توده‌ ای از گرد و غبار قرار است یک سیاره را تشکیل بدهد، به شکل دایره در می‌ آید.
 
 

دلیل گردی میوه ها

 
 

ما در این مطلب سعی کردیم دلیل گردی میوه ها را برای شما عنوان کنیم. امیدواریم توانسته باشیم سوال شما را پاسخ دهیم.

اگر شما نیز اهل مطالعه هستید و سوالات زیادی در سر دارید، به سایت جامع و کامل مرکز خدمات ترجمه شما مراجعه کنید. ما در این سایت مطالب زیادی را برای شما آماده کرده ایم که بی شک به دردتان می خورد.


برچسب ها: دلیل گردی میوه ها، بیضی شکل، میوه، سیارات، اجسام، دایره، کائنات



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=3855