شما فرزند چندم خانواده هستید

بسیاری از پژوهشگران می گویند این مسئله که شما فرزند چندم خانواده هستید روی ویژگی های شما تاثیر خواهند گذاشت.

 
 

شما فرزند چندم خانواده هستید

 
 
پژوهشگران رشته های جامعه شناسی و روانشناسی برای هر یک از فرزندان خانواده ویژگی‌ هایی را برشمرده‌ اند که دانستن آن ها خالی از لطف نیست. شما فرزند چندم خانواده هستید؟ آیا می خواهید ویژگی های خود را بشناسید؟ پس باید با توجه به این که شما فرزند چندم خانواده هستید سراغ ویژگی های خود بروید و ما این کار را برایتان آسان ساخته ایم. ما در این مطلب به شما می گوئیم این مسئله که شما فرزند چندم خانواده هستید چه تاثیری روی شما و ویژگی هایتان خواهد گذاشت. با ما تا انتهای مطلب همراه باشید.
 
 

شما فرزند چندم خانواده هستید

 
 

۱- شما فرزند چندم خانواده هستید: تک فرزندان‌

نقاط مثبت: ابتدا بیایید به بررسی نقاط مثبت تک فرزندان بپردازیم؛ این‌گونه افراد اشخاصی هستند که دنیا را متحول می‌ کنند. افرادی تکلیف گرا، مرتب و منظم، با وجدان و وظیفه‌ شناس و بسیار قابل اطمینان می‌ باشند. آن ها عاشق واقعیت، افکار و اندیشه‌ ها و جزئیات هستند و از قبول مسئولیت‌ های مختلف واهمه‌ ای ندارند.
نقاط منفی: حال نوبت نقاط منفی تک فرزندان است؛ یکی از خصیصه‌ های منفی این افراد سر سختی و خشونت شدید آن ها است. تک فرزندان کمی کینه‌ ای و پر توقع هستند و معمولا از قبول اشتباهات خود سر باز می‌ زنند، و به هیچ وجه انتقادپذیر نیستند. این افراد در برابر دیگران افرادی بسیار حساس و نفوذپذیر هستند که احساساتشان خیلی زود جریحه‌ دار می‌ شود.

۲- شما فرزند چندم خانواده هستید: فرزندان اول خانواده

نقاط مثبت: ابتدا بیایید ببینیم نقاط مثبت فرزندان اول خانواده چیست؛ آن ها ذاتا فرمانده به دنیا آمده‌ اند. احتمالا رئیس‌ جمهورها، فضانوردان و مدیرعاملان همه فرزندان اول خانواده هستند. این دست افراد فکر می‌ کنند که همیشه حق و اولویت در هر کاری با آن ها است.
فرزندان اول به دو دسته تقسیم می‌ شوند: پرورش‌ دهندگان افراد مطیع یا متحول‌ کنندگانی سلطه‌ جو. هر دو یکسان هستند فقط از متدهای مختلفی استفاده می‌ کنند. معمولا فرزندان اول خانواده، افرادی ایراد گیر، مشکل‌ پسند و دقیق هستند و عاشق توجه به جزئیات مسائل. فرزندان اول خانواده افرادی وقت‌ شناس، منظم و باکفایت هستند که دوست دارند همه چیز به بهترین نحو انجام شود. از مسائل غافلگیرکننده نیز به‌ هیچ وجه خوششان نمی‌ آید.
نقاط منفی: حال نوبت به نقاط منفی فرزندان اول خانواده رسیده است؛ معمولا این افراد کمی بد اخلاق، ترشرو و بی‌ احساس به نظر می‌ آیند. گاهی به خاطر زورگویی و فشاری که بر سایرین می‌ آورند، تهدیدکننده و رعب‌ آور هستند، چون فکر می‌ کنند که همیشه حق با ‌آن ها است و فقط خودشان همه چیز را می‌ دانند، به دیگران اطمینان کمی دارند. ریاست ‌طلب، ایرادگیر و نسبت به اشتباهات، حساس و نکته‌ سنج هستند.

۳- شما فرزند چندم خانواده هستید: فرزندان وسط خانواده‌

نقاط مثبت: حال نوبت فرزندان وسط خانواده و نقاط مثبت آن ها است؛ فرزندان وسطی، افرادی خانواده‌ دوست هستند که دیگران از بودن با آن ها لذت می‌ برند. مهم ترین نیاز آن ها، آرام نگاه داشتن اقیانوس پرتلاطم زندگی است و شکار آن ها «آرامش به هر قیمتی» است.
این ها افرادی بسیار آرام و بی‌ سر و صدا، شیرین و دوست‌ داشتنی هستند و شنوندگان خوبی به شمار می‌ روند. مهارت زیادی در حل مشکلات دارند چون همیشه هر دو جنبه یک مشکل را بررسی می‌ کنند و دوست دارند همه را خوشحال کنند. همین مسئله باعث می‌ شود که مشاوران و میانجی‌ گران خوبی باشند.
نقاط منفی: فرزندان وسط خانواده نیز نقاط منفی دارند که عبارتند از؛ نسبت به فرزندان اول خانواده، احساس سلطه‌ گری کم تری دارند، اما دوست دارند همه آن ها را ستایش کرده و دوست بدارند یا حداقل با آن ها احساس شادی و خوشبختی کنند. از آنجا که سعی در راضی نگاه داشتن همه دارند، ممکن است به افرادی وابسته تبدیل شوند. نمی‌ توانند خوب تصمیم بگیرند تا جایی که باعث رنجاندن دیگران می‌ شود. همچنین برای شکست و اشتباهات دیگران، خود را سرزنش می‌ کنند.

۴- شما فرزند چندم خانواده هستید: فرزندان آخر خانواده‌

نقاط مثبت: حال دیگر به فرزندان آخر خانواده رسیده ایم و باید نقاط مثبت آن ها را بگوئیم؛ افرادی شاد و سرزنده که این شادی و سرخوشی را با خود به همه جا می‌ برند و دیگران را نیز از آن بهره‌ مند می‌ کنند. مهارت‌ های مردمی آن ها بسیار قوی است و عاشق این هستند که دیگران را با حرف‌ ها و کارهایشان سرگرم کنند.
هیچ‌ کس برای آن ها غریبه نیست و به سرعت با همه صمیمی می‌ شوند. افرادی برون‌ گرا هستند که از وجود دیگران انرژی می‌ گیرند و از ریسک کردن واهمه‌ ای ندارند.
نقاط منفی: فرزندان آخر خانواده نیز نقاط منفی دارند که به این صورت است؛ خیلی زود خسته می‌ شوند، از طرد شدن واهمه داشته و افق توجهاتشان کوتاه است. افرادی هستند که معمولا به خاطر توقعات غیر واقعیشان از رابطه، که تصور می‌ کنند در همه رابطه‌ ها باید همیشه خوشی و خنده برقرار باشد، رابطه‌ های زیادی را به فنا می‌ دهند، اما نمی‌ دانند که عمر چنین رابطه‌ هایی بسیار کوتاه است.
 
 

شما فرزند چندم خانواده هستید

 
 

ما در این مطلب در مورد این صحبت کردیم که، این مسئله که شما فرزند چندم خانواده هستید می تواند تاثیر به سزایی در ویژگی ها و خلق و خوی شما داشته باشد. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد.

اگر به دنبال مطالب بیشتری هستید می توانید به سایت مرکز خدمات ترجمه شما مراجعه کرده و در هر زمینه ای که می خواهید مطالب مفیدی پیدا کنید.


برچسب ها : فرزند، خانواده، شادی، فنا، نقاط مثبت و منفی، فرمانده، ستایش



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=3859