نکته های جالب زبان انگلیسی

هر فردی که می خواهد زبان انگلیسی را یاد بگیرد، شاید بهتر باشد به سراغ نکته های جالب زبان انگلیسی نیز برود.

 
 

نکته های جالب زبان انگلیسی

 
 

زبان انگلیسی، به معنای واقعی کلمه، بزرگترین و پر طرفدارترین زبان در جهان است. اگر بخواهیم منظورمان از کلمه بزرگترین زبان را بگوئیم، می توانیم از لحاظ دامنه به بررسی آن بپردازیم، چرا که زبان انگلیسی، زبان رسمی در هفتاد و نه کشور روی زمین است. اگر می خواهید زبان انگلیسی را به صورت حرفه ای یاد بگیرید، باید تک تک نکته های این زبان پرطرفدار را بدانید. شاید زبان انگلیسی در مقایسه با سایر زبان ها بسیار ساده به نظر برسد، اما اینطور نیست و واقعیت چیز دیگری است. دلیل این امر این است که خیلی از افراد نکته های جالب زبان انگلیسی، کلمه های عجیب و غریب، و نیز تمامی گرامر زبان انگلیسی را نمی دانند.

ما در این مطلب نکته های جالب زبان انگلیسی را برای شما عنوان می کنیم و امیدواریم که برایتان مفید باشند. با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

 
 

نکته های جالب زبان انگلیسی

 
 

نکته های جالب زبان انگلیسی

برخی از نکته های جالب زبان انگلیسی را بدانید:

۱- آیا تا به حال به کاربرد حرف e دقت کرده اید؟ شاید برایتان جالب باشد بدانید حرف e در زبان انگلیسی پرکاربردترین حرف است.

۲- همه ما حروف صدادار و حروف بی صدا را می شناسیم، ولی آیا می دانیم که پرکاربردترین آن ها کدامند؟ پر کاربردترین حرف ها میان حروف صدادار e ,a و در حروف بی صدا t ,r هستند.

۳- حرف های A ,B ,C ,D در اعداد ۱ تا ۹۹ دیده نمی شوند اما حرف D برای اولین بار در عدد ۱۰۰ (Hundred) به کار می رود، حرف A برای اولین بار در املای عدد ۱۰۰۰ ( Thousand) دیده می شود.

۴- آیا در مورد کاربرد حروف مختلف در املای اعداد اطلاعاتی دارید؟ حرف های B ,C در املای انگلیسی هیچ یک از اعداد ۱ تا ۹۹۹۹۹۹۹۹۹ دیده نمی شوند، ولی حرف B برای اولین بار در املای عدد بیلیون (Billion) به کار می رود؛ در حالی که حرف C در املای اعداد انگلیسی کاربرد ندارد.

۵- کلمه  “bookkeeper” تنها کلمه سر هم در انگلیسی است که ۳ حرف به صورت متوالی به صورت دوتایی تکرار شده اند.

۶- طولانی ترین کلمه رایج در انگلیسی معاصر uncopyrightable” ” است که هیچ حرفی در آن تکرار نشده است. تا به حال این مسئله را نشنیده بودید، درسته است؟

۷- آیا می دانید pangram چیست؟ به عبارتی که از تمام ۲۶ حرف انگلیسی استفاده کرده باشد اصطلاحا “pangram”  می گویند، مانند:

جمله  The quick brown fox jumps over the lazy dog دارای ۲۶ حرف زبان انگلیسی می باشد که معمولا برای سنجیدن سرعت تایپیست ها یا اطمینان از سالم بودن تمام  دکمه های کیبورد استفاده می ­شود.

۸- آیا در مورد پیدایش کلمه alphabet چیزی می دانید؟ alphabet از ترکیب دو حرف اول الفبای یونانی یعنی “alpha” و “beta” به وجود آمده است.

۹- آیا می دانید کوتاه ترین جمله چیست؟ I am کوتاه ترین جمله کامل در زبان انگلیسی است.

۱۰) اسم تمامی سیارات به جز زمین (earth) از اسامی خدایان یونان باستان گرفته شده است:

الف- Sun = خورشید

ب- Mercury = عطارد

پ- Venus = سیاره زهره

ت- Mars = مریخ

ث- Jupiter = سیاره مشتری

ج- Saturn = زحل

چ- Uranus = اورانوس

ح- Neptune = نپتون

۱۱- بیشترین غلط املایی در زبان انگلیسی  مربوط به نوشتن واژه Separate به معنی جداگانه و تفکیک کردن است.

۱۲- ‘Shit’ یکی از قدیمی ترین و پرکاربردترین کلمات در زبان انگلیسی است. آیا می دانید که این کلمه ریشه هایی در زبان های آلمانی و اسکاندیناوی دارد و نیز تاریخ ثبت آن به سال ۱۰۸۶ بر می گردد؟ این کلمه معانی مختلفی از قبیل مدفوع، سر به سر گذاشتن، گول زدن، بد، بی ارزش، چرندماد مخدر دارد ولی اصلی ترین معنی کلمه shit مدفوع گاو است.

۱۳- تقریبا هر دو ساعت یک کلمه جدید به زبان انگلیسی اضافه می شود. با ترجمه به این میزان، حدود ۴۰۰۰ کلمه در هر سال به دیکشنری اضافه می شود.

 
 

نکته های جالب زبان انگلیسی

 
 

ما در این مطلب سعی کردیم نکته های جالب زبان انگلیسی را برای شما بازگو کنیم.

ما تنها ۱۳ نکته جالب زبان انگلیسی را در این مطلب عنوان کردیم، در حالی که صدها نکته وجود دارد که باید شما بدانید. برای این که با بقیه نکات و مطالب مربوط به زبان انگلیسی نیز آشنا شوید می توانید به سایت جامع و کامل مرکز خدمات ترجمه شما سری بزنید.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=4020