چرا تمرکز همزمان دشوار است

در این مطلب می خواهیم حقایقی را در مورد تمرکز همزمان بر روی چند فعالیت و دلیل دشواری آن را برایتان شرح دهیم.

 

 

تمرکز همزمان

مقدمه

ذهن انسان توانایی این را دارد که بر روی چندین کار متفاوت تمرکز کند. ولی این کار دشوار خواهد  بود نیازمند تمرین بسیار است. این که چرا تمرکز همزمان بر روی چندیدن فعالیت سخت است، دلایل زیادی دارد. در ادامه به شرح این دلایل می پردازیم.
با ما همراه باشید.
 

چرا تمرکز همزمان بر چند فعالیت دشوار است؟

یک تحقیق نشان می‌دهد که مغز انسان بسیار پویا تر از آن‌ چیزی است که تصور می‌ شده و به سرعت منابع را بر اساس تقاضا های رفتاری جمع‌ آوری می کند و به بهینه سازی عملکرد فرد با افزایش دقت برای اجرای فعالیت مطلوب می پردازد. این تحقیق را برایتان شرح می دهیم.

 

تحقیق تمرکز همزمان

دانشمندان دریافتند زمانی که فردی شروع به جست‌ و جوی هدفمند یک شی‌ء می‌ کند، نواحی بصری و غیربصری متعددی در مغز برای رهگیری شخص، حیوان یا شی گم‌ شده بسیج می‌ شوند.

این بدین معناست که چنان‌ چه فردی به دنبال کودکی در یک جمعیت می‌ گردد، نواحی مغز که معمولاً به تشخیص دیگر اشیا اختصاص داده می‌ شوند و حتی نواحی که برای تفکر انتزاعی تنظیم شده‌ اند، کانون توجه‌ را تغییر داده و به بخش جست‌ و جو ملحق می‌ شوند. بنابراین مغز به سرعت به یک یابنده کودک شدیداً متمرکز تبدیل شده و منابع مورد استفاده‌ اش برای سایر فعالیت‌ های ذهنی را باز مدیریت می‌ کند.

 

تمرکز همزمان

 

روش کار

دانشمندان از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی کاربردی (fMRI) برای ثبت فعالیت مغز در سوژه‌ های تحت مطالعه استفاده کردند. این شرکت‌ کنندگان در جست‌ و جوی اشخاص یا وسایط نقلیه در کلیپ‌ های فیلم بودند. اسکن‌ های مغزی همزمان، فعالیت عصبی توسط جریان خون را در هزاران مکان موجود در مغز این افراد اندازه‌ گیری کردند.

 

نتیجه تحقیق

محققان حاضر در این پروژه علمی دریافتند هنگامی که شرکت‌ کنندگان در جست‌ و جوی افراد بودند، بخش اعظم cortex مغز به انسان‌ ها اختصاص داده شد و زمانی هم که به دنبال وسایط نقلیه می‌ گشتند، قسمت اعظم این بخش به این وسایط اختصاص یافت.

در آزمایشات انجام‌ شده بیشترین تغییرات در prefrontal cortex مغز مشاهده شد که اغلب در تفکر انتزاعی، برنامه‌ ریزی دراز مدت و دیگر فعالیت‌ های ذهنی پیچیده دخیل است.

این یافته‌ها به توضیح این نکته می‌ پردازد که چرا تمرکز همزمان بر بیش از یک فعالیت در یک زمان دشوار است.

نتایج همچنین نشان می‌ دهد که چگونه اشخاص قادر به تغییر توجهشان حین انجام فعالیت‌ های چالش‌ برانگیز هستند. این موفقیت علمی می‌ تواند به توضیح اختلالات کمبود توجه و نورو رفتاری نیز کمک کند.

 

تمرکز همزمان

 

سخن آخر

مغز انسان بسیار پیچیده است. مغز توانایی تمرکز همزمان بر روی چندین فعالیت را دارد. تحقیق بالا نشان می دهد که مغز در هنگام تمرکز چگونه عمل می کند؛ ولی توانایی تمرکز همزمان مغز بر روی چندین فعالیت را نغز نمی کند.

امیدواریم توانسته باشیم باز هم با مطلبی جالب رضایت شما عزیزان را جلب کرده باشیم.
برای ثبت آنلاین سفارش ترجمه از این قسمت اقدام کنید.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=2129