دانستنی های خوش بینی

بار دیگر با وبلاگ مرکز خدمات ترجمه شما همراه باشید تا با هم بخوانیم که خوش بینی چیست، چه تاثیری بر ما می گذارد و از کجا نشات می گیرد.

 

 

خوش بینی

 

خوش بینی چیست؟

آن نـدای درونـی ذهـن شـمـا کـه به جای زمزمه کردن زمـزمـه مـی کـنـد “غیر ممکن است” به شما می گوید “هـر چـیزی امکان پذیر است “، یا “چه روز خوبی است”، به جای “زندگی سخت است” همانـند نوری برای گذشتن از پیچ و خم دشواری های زندگی یاریتان می کند.

خوش بینی محض در افراد به صورت نادر یافت می شود و چنین اشخاصی اغلب مـورد پـسند دیـگـران نیستند. ما کسانی که دائما در حال خوشحالی و شـادمـانی هسـتـند را مـورد تـمسخر قـرار می دهیم و خـود آشـکارا بـه خاطر بـدی هـوا یـا کـمبـود چای در دفتر کار دچار تردید می شویم. در حـیرتیم که آن ها چگونه می تواننـد دنـیا را آن گونه که هست نبینند؟ دنیایی که مملو از ناملایمات و بی عدالتی ها شده است.

 

چرا بعضی از افراد خوش بین هستند؟

حقیقت این است که آن ها عقـیـده دارند که دنیا به همراه مردمانش دارای عیوب و کاستی هایی است، اما به همین سـادگی تمرکز روی چیز های خوب را بر مـی گـزینـند. و چنین دیدگاهی فواید بزرگی را به دنبال خواهد داشت؛ سلامتی بهتـر، انـرژی بیـشتر، خلاقیت، توانایی های حل مسئله و یک حس کلی سرور و شادمانی که از درون نشات می گیرد.

بنابراین، آیا می توانیم یک سوئیچ خوش بینی کوچک را در ذهنمان روشن کرده و بلافاصلـه شاهـد اثـرات و نـتایج مطلوب آن باشیم؟ متاسفانه آنـقدر هـا هـم سـاده نـیـست. امـا روش هـایی وجود دارند که بتوان با آن ها مثبت بـودن را تـمـرین کـرد تـا بـه صورت واکـنـشی طبیعی در بیاید و منفی نگری را تقلیل دهد.

 

خوش بینی

 

به شما پیشنهاد می کنیم تا تست خـوش بینی انتهای مقالـه را انـجام بدهید تا در مـورد هر گـونه تـمایلاتی که به سمت منـفـی انـدیشی داریـد و نـیـز چـگونـگی قدم برداشتن برای بهبود دیدگاه ـتان نسبت به مسائل، آگاهی حاصل کنید.

 

مزایای خوش بینی

اشـخاص خوش بین در برابر بیماری های عفونی و مسری مقاوم تر هستند و بهتر می تواننـد امراض مزمن را از خود دفع کنند. در یک مطالعه علمی محققان ۹۶ مردی که یک بار دچار حمله قلـبی شـده بودند را مورد بررسی قرار دادند. بعد از طی مدت هشت سال، از هر ۱۶ مرد بـدبیـن، ۱۵ نفرشان جان باختند و از هــر ۱۶ نــفـر مــرد دارای خــوش بـیـنی فـقـط پــنج نفرشان از دنیا رفتند.

امـروزه به طرز گـسترده ای عقیده بر این است که خوش بینی قابلیـت سیـستم دفـاعـی بدن را برای مبارزه با بیماری ها افزایش می دهد. این ممکن است به آن دلیل باشد که افراد خوشبین دارای پایین ترین سطح استرس در یک اجتماع هستند. و هــمگی ما می دانیم که استرس کمتر به معنای داشتن بدنی سالمتر است.

 

خوش بینی

 

پرسشنامه خوش بینی (مارتین سلیگمن)

روی این لینک کلیک کنید تا وارد پرسشنامه شوید:

پرسشنامه خوش بینی

این پرسشنامه شامل ۴۸ سوال است. لطفاً هر عبارت را به دقت بخوانید و گزینه ای را که بیش از همه در مورد شما صدق می کند علامت بزنید. ممکن است بعضی موقعیت ها را تجربه نکرده باشید، ما از شما می خواهیم گزینه ای را انتخاب کنید که به عقیده شما نزدیک تر است.

در آخر امتیازان خود را با هم جمع کنید و خوش بینی خود را تخمین بزنید.

امیدواریم توانسته باشم بار دیگر توجه شما را به مطالبی مفید جلب کرده باشیم.

برای ثبت سفارش آنلاین ترجمه از این قسمت وارد شوید.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=1192