تفاوت انگلیسی بریتیش و امریکن

انگلیسی زبان بین المللی است. در این مطلب قصد داریم به موضوع تفاوت انگلیسی بریتیش و امریکن بپردازیم.

 
 

 

 
 

برای بسیاری از علاقه مندان به زبان انگلیسی این سوال پیش می آید که تفاوت لهجه بریتیش و آمریکایی در چیست و کدام لهجه کاربرد بیشتری دارد، آیا اینها دو زبان مجزا هستند و یا حالت های مختلفی از یک زبانند؟ حال در پاسخ با این سوالات، در این مطلب قصد داریم در مورد تفاوت انگلیسی بریتیش و امریکن به بحث بپردازیم.

 

تفاوت انگلیسی بریتیش و امریکن

یکی از مهمترین و اولین مسائلی که باید در مورد تفاوت انگلیسی بریتیش و امریکن بدانید این است که هر دوی آنها زبان انگلیسی هستند و تنها در جزئیاتی با هم تفاوت دارند. بریتیش شامل تمامی گویش ها و لهجه های کشور انگلستان و امریکن شامل تمام گویش‌ها و لهجه‌ هایی است که در ایالات متحده آمریکا استفاده می شود.

این تفاوت محسوس در گذر زمان به علت ورود ملیت های مختلف به آمریکای شمالی پدید آمده است. تفاوت‌ های بسیار کمی در سبک نوشتاری آمریکایی بریتیش بعضا در مجلات و روزنامه ها و کتاب‌ها قابل مشاهده هستند و غالباً از شکل standard English استفاده می کنند. اما شکل گفتاری این دو لهجه به طور قابل توجهی متفاوت است.

علاوه بر لهجه و طرز تلفظ لغات، تفاوت‌های دیگری نیز میان انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی وجود دارد که این دو زبان به ظاهر نزدیک را از هم متمایز می‌ کند. از قرن بیستم به بعد، با رشدِ رسانه‌ های ارتباط جمعی، ملت های انگلستان و آمریکا  بیشتر با نحوه صحبت‌ کردن یکدیگر آگاه شده‌ اند و دیگر چندان با این تفاوت ها مشکلی ندارند. با نفوذ صنعت سینمای هالیوود در انگلستان، واژه‌ های آمریکایی در انگلستان هم رواج پیدا کرد و با زبان اصلی آن ها تلفیق گشته‌ است. در ذیل به برخی تفاوت های موجود در لهجه های آمریکایی و بریتیش در زمینه گرامر، تلفظ، واژگان و املا  کلمات اشاره می کنیم.

 

تفاوت انگلیسی بریتیش و امریکن

 

تفاوت انگلیسی بریتیش و امریکن در لهجه های آمریکایی و بریتیش در زمینه گرامر، تلفظ، واژگان و املا  کلمات
  • زبان انگلیسی بریتیش و امریکن در بسیاری از تلفظ ها مشابه هم هستند اما در بعضی کلمات  شدت‌گذاری روی حروف و نحوه ادا کردن حروف صدا دار در آن ها متفاوت است. در تلفظ های این دو لهجه تفاوت‌های ظریفی وجود دارد که با  گوش‌کردن فراوان و مراجعه به فونوتیک لغت‌ها در فرهنگ لغت، می‌توان آن‌ها را از هم تشخیص داد. به عنوان مثال کلمه vase در بریتانیا بر وزن کلمه cars و در آمریکا بر وزن کلمه face خوانده می‌شود. حرف a کلمه tomato در  لهجه آمریکایی به صورت اِی و در لهجه بریتانیایی به صورت آ خوانده می‌گردد.
  • کلمات متفاوت آمریکایی معمولا کوتاه‌تر از کلمات انگلیسی نوشته می‌شود، در واقع برای نشان‌دادن مصوت‌ها از حروف کمتری استفاده می کنند و حروف صامت غیر ضروری نیز در برخی موارد حذف می‌گردد.

برای نمونه به مثال زیر توجه کنید:
بریتانیایی:   colour،  centre، theatre، organise
آمریکایی:   center  ،color،  theater ، Origanize
 

برخی از تفاوت‌های کوچک دستور زبان بریتانیایی و امریکن
  • در انگلیسی آمریکایی غالبا فعل مفرد همراه اسامی جمع می آید ولی در انگلیسی بریتیش اسامی

و همینطور می توانند بسته به شرایط به همراه افعال جمع و یا مفرد بکار روند.

  • اسامی خاصی که به صورت جمع می باشند، در انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی به همراه فعل جمع بکار می روند.
  • در انگلیسی بریتانیایی و آمریکاییبرای بیان عملی که در گذشته نزدیک اتفاق افتاده ولی اثر آن در زمان حال مشاهده می‌شود از زمان حال کامل استفاده می شود اما در انگلیسی آمریکایی مفهوم  فوق را می توان  در قالب زمان گذشته ساده نیز بیان نمود.

 

تفاوت انگلیسی بریتیش و امریکن

 
در این مطلب تلاش کردیم اطلاعاتی را در مورد تفاوت انگلیسی بریتیش و امریکن به شما ارائه دهیم.
برای ثبت آنلاین سفارش ترجمه، از این قسمت اقدام کنید.
 



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=4086