اسامی مرکب در زبان انگلیسی

در این نوشته با اسامی مرکب در زبان انگلیسی ( compound nouns ) در خدمت شما عزیزان هستیم.
 

 اسامی مرکب در زبان انگلیسی

 
 
زبان انگلیسی، رایج ترین و اولین زبان رسمی جهان، وسیله ای است برای ایجاد ارتباط میان ملل مختلف که دیدگاه های مختلفی برای نگاه به جهان دارند. این زبان ساده و در عین حال کامل، زبانی پویا، مولد و منعطف است که طرفداران بیشماری برای یادگیری در سراسر جهان دارد.
زبان انگلیسی در عین سادگی، دارای نکات ریز و مهمی است که بدون دانستن آن ها ممکن است حتی ساختار جملات ساده شما غلط از آب در بیاید. یکی از ساختار های مهم و پرکاربرد در زبان انگلیسی اسامی مرکب است. ابتدا می پردازیم به تعریف اسامی مرکب در زبان انگلیسی.
 

اسامی مرکب در زبان انگلیسی

اسامی مرکب در زبان انگلیسی ( compound nouns ) از دو اسم تشکیل شده اند که با یکدیگر به کار برده می شوند. در واقع اسامی مرکب از ترکیب دو کلمه برای به وجود آوردن یک کلمه یا یک مفهوم ایجاد شده است. در اسامی مرکب معمولا اسم اول یک صفت برای اسم دوم به حساب می آید. چند نمونه از اسامی مرکب را در ادامه با هم می خوانیم.
 

چند نمونه از اسامی مرکب در زبان انگلیسی

۱- پل سنگی – stone bridge
۲- حمام – bathroom
۳- کتاب گرامر – grammar book
۴- غروب خورشید – sunset
۵- دانش آموز زبان – language student
۶- بطری شیر – milk bottle
 
 

اسامی مرکب در زبان انگلیسی

 
تذکر: توجه داشته باشید که در این صورت اسم اول که نقش صفت را ایفا کرده است نباید جمع بسته شود.
 

مثال ۱:

 .He is talking some history classes this semester

این ترم او چند کلاس تاریخ برداشت.

 

مثال ۲:

.John turned in his term paper this morning

جان برگه ترمش را تحویل داد.
 
تذکر: اسامی مرکب می توانند با اعداد هم به کار برده شوند؛ زمانی که کلمات مربوط به اعداد را به کار می برید اگر قبل از این کلمات عدد به کار برده شود این کلمات باید به صورت مفرد به کار برده شوند ولی اگر قبل از آن ها عدد به کار نبرده شده باشد به صورت جمع به کار برده می شوند. ولی معنای جمله عوض نمی شود.
 

مثال ۱:

ten million messages

۱۰ میلیون پیام

 

مثال ۲:

trillions of messages

میلیاردها پیام
 

اسامی مرکب در زبان انگلیسی

 
سخن آخر
همان طور که دیدید، این ها تنها بخش کوچکی از هزاران نکته ریز و ظریف در زبان انگلیسی است. حتی کوچکترین تغییر در این ساختار ها ممکن است معنای جمله و درستی آن را تغییر دهد. در ضمن دانستن این موارد به شما کمک می کند در امر ترجمه مقاله نیز پیشرفت چشمگیری داشته باشید.



لینک کوتاه مطلب : https://shomatrans.com/blog/?p=6157